eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[WKU] WKU a zadłużenie w ZUS, US, zadłużenie względem innych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych. › Re: [WKU] WKU a zadłużenie w ZUS, US, zadłużenie względem innych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych.
  • Data: 2007-09-06 19:40:00
    Temat: Re: [WKU] WKU a zadłużenie w ZUS, US, zadłużenie względem innych podmiotów gospodarczych i osób fizycznych.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06.09.2007 Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> napisał/a:

    > Sugerujesz rozwód z oddaniem dziecka pod opiekę ojca ?
    >
    > Inaczej: Sądzisz, że to by temat załatwiło ?

    Nie.

    > No pełnoletnia ... z 5 dyszek będzie pewnikiem.

    Gdyby miała ponad 75, to może ewentualnie dałoby się coś zrobić z tego
    artykułu o konieczności sprawowania opieki.

    > A czy owa osoba fizyczna, względem której spłaca zobowiązanie,
    > może się wku&*^&^%$ć na "WKU".

    Oczywiście, że może. :) I nic więcej.

    Oficjalna doktryna brzmi: poborowy przed uregulowaniem swojego stosunku do
    służby wojskowej powinien tak kierować swoim życiem, aby z definicji
    nieuchronne przecież powołanie mu go nie zrujnowało. Jeśli nie chce tkwić
    długo w niepewności, to może się nie odraczać i temat będzie miał
    załatwiony w co najwyżej 18 miesięcy (bo tyle mają czasu na ewentualne
    powołanie lub nie). :)

    > Inaczej: czy ta osoba fizyczna która pożyczyła kasę ściganemu
    > przez WKU może pozwać WKU ????

    Oczywiście, może. Ale obowiązek obrony RP nie jest uznawany za coś, co daje
    podstawę do jakiegoś odszkodowania. To po prostu obowiązek wynikający z
    ustawy i tyle. TO tak, jakbyś chciał się sądzić z państwem, że zamknęło
    kogoś do więzienia i on nie mógł Ci kasy oddać.

    > Wszak to przez nich (WKU) dłużnik
    > nie może spłacać swoich zobowiązań.

    Spłacać może, a pewnie nawet musi. Nie może jedynie zarabiać na ich spłatę,
    ale to już przecież problem dłużnika, skąd weźmie forsę.

    > Osoba fizczna, która mu
    > pożyczyła kasę oceniała jego zdolność do spłaty na podstawie
    > dobrze prosperującej DG

    To przez te 40k zaległości do US i ZUS tak dobrze prosperowała, czy co? :)
    Jest taki dowcip, z brodą, ale nie umiem sobie odmówić :)

    Kumulacja w dużym lotku, przed kolekturami tłumy. Telewizja przed jedną z
    nich robi materiał. Podjeżdża facet trabantem. Reporterka podbiega z kamerą
    i pyta:
    - co pan zrobi z tymi 20 milionami jak pan wygra?
    - a, za trochę kasy kupię sobie Mercedesa, a reszta pójdzie do banku.

    Za chwilę podjeżdża facet Mercedesem.
    - co pan zrobi z tymi 20 milionami?
    - hmmm, no pewnie za część kasy kupię Maybacha, a reszta do banku.

    A tutaj nagle podjeżdża Maybach. Facet wysiada, więc reporterka nie mogła
    nie zapytać...
    - no a pan, co pan zrobi z tymi 20 milionami...
    - no, zapłacę VAT i może jeszcze ZUS.
    - a reszta?
    - a reszta musi ku*wa poczekać!!

    :)

    > ... a tu tai psikus.

    Obowiązku pożyczania kasy nie ma...

    > I to daje 100 % gwarancję ?

    Tak. Nie ma chyba pewniejszej metody na odroczenie. Odroczenie w związku z
    pobieraniem nauki jest bezwarunkowe i wymaga najmniej formalności. Niestety
    nie rozwiązuje problemu na dłuższą metę. No chyba, że się te studia
    skończy, najlepiej odbębniając przeszkolenie w ich trakcie.

    > W grę nie wchodzi z powodu czynników wymienionych przeze mnie w
    > punkach 4, 5, 6, 7 ...

    Można też "wyjechać". Ale to śliska sprawa, zwłaszcza jak się DG prowadzi.
    I chyba "wyjeżdżać" nie warto w sytuacji, kiedy za grosze można się zapisać
    do szkoły policealnej i osiągnąć ten sam efekt legalnie.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/