  • Data: 2004-02-21 13:55:28
    Temat: Re: WKU
    Od: "ag" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    news:slrnc3egi0.bgh.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .

    > Dlaczego KPK?
    >
    > Jeśli WKU obowiązuje KPA (nie wiem tego), to:
    >
    > Art. 44. W razie niemożności doręczenia pisma w sposób wskazany w art. 42
    > i 43 pismo składa się na okres siedmiu dni w placówce pocztowej lub w
    > urzędzie gminy, a zawiadomienie o tym umieszcza się w skrzynce na
    > korespondencję lub, gdy to nie jest możliwe, na drzwiach mieszkania
    > adresata albo biura lub innego pomieszczenia, w którym adresat wykonuje
    > swoje czynności zawodowe, bądź w miejscu widocznym na nieruchomości,
    > której postępowanie dotyczy; w tym przypadku doręczenie uważa się za
> [...]

    wszystko ładnie, tylko że że WKU to działka MON a nie MSWiA (które tez ma
    osobne przepisy dotyczące na przykłąd mundurowych - to jest słuzba a nie
    praca - KP w Policji dotyczy pracowników cywilnych i mundurowych niższego
    szczebla ( na co dzień) bo juz kierownicy wydziałów czy kierownicy sekcji
    mogą być zobowiązani do nadzoru nad pracownikami niższego szczebla poza
    swoimi godzinami pracy i nie otrzymywac za to dodatkoqwego wynagrodzenia -
    jesli np. w wydziale mamy system zmianowy); jesli by się powoływali na KPA
    (czyli prawo_cywilne_) jak piszesz, to kazdy policjant musiałby mieć
    dodatek za prace w szkodliwych warunkach plus lista chorób zawodowych by sie
    nieco zwiekszyła a i renty by musiały byc przyznawane częściej - bo niby dla
    czego kierujący ruchem (nawet incydentalnie) nie ma miec prawa do choroby
    zawodowej; i z tego własnie względu policjianci mundurowi (nie pracownicy
    cywilni) maja tak a nie inaczej liczoną wysługe lat zamiast lat pracy do
    emerytury i dla tego uzyskują wcześniejsze prawa emerytalne (co prawda
    ograniczone - do 50, 60 , 75 % ostanich poborów - ale jednak wczesniejniż
    _cywilni_ pracownicy);
    jesli znasz przepis/paragraf/rozporządzeni które traktuje o tym że WKU
    obowiązuje KPA a nie przepis dotyczące służb mundurowych ( i to jaknapisałem
    MON a nie MSWiA) to podaj, bo w KPA znaleźć można tyle "ciekawostek" że jak
    ktoś pobierznie się zapozna z tematem to mógły dowolnie przedłużać termin
    rozprawy poprzez nawet meldowanie się w miejscu które nie ma ustalonej
    jurysdykcji odpowiedniego sądu (odpowiedniego do rozpatrywania skarg
    _administracyjnych_) co wiąże się juz z dowolną ilością takich przemeldowań
    BEZ możliwości poboru siłowego delikwenta ze względu na to że w KPA _nie ma
    _ takiej możliwości; a wystarczy jak napisałem że upłynie koniec roku
    kalendarzowego w którymdelikwent kończy 28 lat i moga go w d.. pocałować,
    ewentualnie wziąść na szkolenie a on z kolei może przy pomocy kilku świadków
    i nawet "spreparowanego" pracodawcy starać się o odszkodowanie za utraconą
    _możliwość_ podjęcia pracy (bo się pracodawca zdecydował wybrac innego
    pracownika ze względu na to że się człowiek nie mógł stawić na umówione
    przed dostarczeniem info o ćwiczeniach spotkanie o pracę) - tylko że mamy
    właśnie odpowiednie przepisy które przed takimi sytuacjami zabezpieczają MON
    i mógłby co najwyżej dostać ustawowe stawki za straconą prace a nie
    _rzeczywiscie_ stracone pobory; a gdyby MON obowiązywął KPA w całej
    rozciągłości to by armia dawno zbankrutowała i instytucja poboru straciła by
    rację bytu ze względu na przewlekłość procedury;

    btw- zupełną paranoją jest sytacja w której baba w urzedzie pracy zagadnięta
    o program 1-wsza praca i kredytownie założenia działalności gospodarczej
    pyta się o uregulowanie słuzby wojskowej - a to z tego względu że
    wspierający przedsiębiorczość rząd nie pomyślał że jak się zacięgniekredyt
    komercyjny , nawet na specjalnych zasadach z możliwością umorzenia i się
    pójdzie do wojska to terminy spłacania poszczególnych rat ulegają
    przedłużeniu o czas odbywania służby;

    pozdr

    opyros