    From: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W takim razie co jest grane???
    Date: Mon, 29 Apr 2002 13:44:53 +0200

    Użytkownik Luckydar <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aahhm5$i48$...@n...tpi.pl...
    > To jest chyba jakis "przekret prawny", ktory DAJE PRAWO temu "dziecku" do
    > nieposiadania dowodu osobistego. Bo wiem juz z powyzszych wypowiedzi, ze
    > raczej nie ma takiej mozliwosci, aby rodzice mogli zabronic dziecku
    > uzyskania tego dokumentu (???). Nie wiem jednak, na jakiej podstawie to
    bylo
    > zalatwiane i jak to sie ma do zasadniczych uprawnien osoby doroslej
    > (glosowanie, prawo jazdy, itd.)

    A ja znałam przypadek, gdy rodzice mówili pięcioletniemu dziecku, że jak
    będzie kłamać, to mu się nos wydłuży jak Pinokiowi (Pinokiu?).

    Pytanie testowe za 10 pkt.:
    O ile wydłużył się w ciągu 5 lat temu dziecku nos, jeśli kłamał średnio 3
    razy w roku?

    Lucek, powiedz nam w końcu - czy to 19-letnie dziecko było w U.M. (lub
    gminy) czy tylko mamusia mu powiedziała, że tatuś się nie zgadza na dowód
    (lub odwrotnie), więc nawet tam nie poszło?

    Monika