    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W poszukiwaniu pewnego artykulu K.C. i nie tylko
    Date: Sat, 8 May 2004 21:55:54 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc221.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c7jbsk$95a$1@inews.gazeta.pl...

    > Mialem na mysli sytuacje, kiedy wskazania glownego wodomierza odbiegaja
    od
    > wskazan wodomierza na wejsciu. Miedzy nimi, w wezlach moze nastapic
    ubytek
    > wody za ktory placi dostarczajacy wode. Jakies 2 miesiace temu byl wyrok
    WSA
    > gdzies na poludniu Polski w sprawie miedzy Spoldzielnia a MPECem. Poszlo
    > wlasnie za ubutki wody na wezlach. Spoldzielnia nie chciala placic za
    nie
    > twierdzac ze placi wedlug wskazan glownego wodomierza w budynku, a nie
    > wedlug wskazan wodomierza MPECu na wejsciu. I wygrala.

    Nie znam tej sprawy. Ale dziwnym mi się wydaje, że był taki problem. Z
    reguły główny wodomierz na budynku nie jest poprzedzanym jakimś drugim. No
    chyba, że tam był jeszcze jakiś zbiorczy wodomierz na sieci, przed
    rozgałęzieniem. Generalnie obowiązuje zasada, że należność rozlicza się wg
    wodomierza ustawionego w miejscu gdy kończy się sieć dostawcy, a zaczyna
    odbiorcy. W wypadku bloków sieć wodociągowa wewnętrzna należy do
    spółdzielni, stąd wiążący jest wodomierz przy bloku. Inaczej jest z gazem,
    gdzie sieć należy do gazowni, a gazomierze są instalowane najczęściej tuż
    przy mieszkaniach (ostatnio słyszałem, że podobno gdzieś instalują
    centralne gazomierze na budynkach).