  • 11. Data: 2002-04-16 19:33:42
    Temat: Re: W oparach absurdu -- kto przestrzega prawa?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Tue, 16 Apr 2002 15:51:29 +0200, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> napisałbył:

    >Tylko zrozum że ten obowiązek nie dotyczy każdego prowadzącego DG.

    No więc o to pytam....

    >Skąd mam wiedzieć czy pytający będzie zatrudniał pracowników?

    Czyli jak zechcę zatrudnić pracownika, to muszę się przeszkolić BHP, a
    póki nie, to nie muszę?

    A co z badaniami zdrowia?

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2002-04-16 22:02:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2002, Gwidon S. Naskrent wrote:
    [...]
    >+ > >+ może podpisywać umowy cywilnoprawne (choć to naganne moralnie).
    >+ >
    >+ > ?? A dlaczegóż to ?? -:O
    >+
    >+ Dlatego że za niezawarcie umowy o pracę w sytuacji gdy wskazują na to
    >+ okoliczności stosunku zobowiązaniowego z pracownikiem (podporządkowanie,

    Acha ! Ale ja nie miałem czegoś takiego na myśli, tylko
    zwykłe "uczciwe" umowy o dzieło :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-04-16 22:03:45
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2002, Sotb wrote:
    [...]
    >+ Ja na szkoleniu BHP dowiedziałem się, że w wydychanym powietrzu jest 50%
    >+ tlenu. :-)

    Widać prelengent zapomniał dodać że wydycha roślinka z buszu
    i to w dobrym oświetleniu ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2002-04-17 16:30:25
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 16 Apr 2002, Tristan Alder wrote:

    > Czyli jak zechcę zatrudnić pracownika, to muszę się przeszkolić BHP, a
    > póki nie, to nie muszę?

    Nie musisz.

    > A co z badaniami zdrowia?

    Jak wyżej - po co masz sam się badać?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 15. Data: 2002-04-17 18:28:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Wed, 17 Apr 2002 18:30:25 +0200, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> napisałbył:

    >Nie musisz.

    >Jak wyżej - po co masz sam się badać?

    A po co mam się badać, jak zatrudnię pracownika?

    DLACZEGO teraz nie muszę się szkolić BHP, a jak zatrudnię pracownika,
    to będę musiał?

  • 16. Data: 2002-04-18 09:42:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ DLACZEGO teraz nie muszę się szkolić BHP, a jak zatrudnię pracownika,
    >+ to będę musiał?

    Bo jak ty poniesiesz szkodę to trudno, a pracownika to trzeba
    pilnować zeby sobie szkody nie zrobił :] - i to TY będziesz
    go pilnował :> (nie, nie żartuję - jak wypadek to najpierw goto
    pracodawca).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2002-04-18 14:12:43
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> wrote in message
    st...

    > Nie musisz.

    > Jak wyżej - po co masz sam się badać?

    Z dokladnie tego samego powodu, z jakiego jadac sam swoim samochodem musze
    zapinac pasy.

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 18. Data: 2002-04-18 14:58:39
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, Tristan Alder wrote:

    > A po co mam się badać, jak zatrudnię pracownika?

    Nie siebie chyba, tylko jego?

    > DLACZEGO teraz nie muszę się szkolić BHP, a jak zatrudnię pracownika,
    > to będę musiał?

    Ponieważ będąc pracodawcą musisz przestrzegać BHP i szkolić w tym zakresie
    pracowników. Nie podoba się? "Zatrudniaj" zleceniobiorców.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 19. Data: 2002-04-18 16:14:20
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 18 Apr 2002 16:58:39 +0200, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> napisałbył:

    >Nie siebie chyba, tylko jego?

    JEGO Też, ale jako właściciel firmy również muszę się badać i szkolić.
    Tak przynajmniej słyszałem!

    >Ponieważ będąc pracodawcą musisz przestrzegać BHP i szkolić w tym zakresie
    >pracowników. Nie podoba się? "Zatrudniaj" zleceniobiorców.

    Nie o to chodzi, co mi się podoba. Odwrotnie -- szukam odpowiedzi na
    pytanie, co powinienem już teraz, nie mając pracowników.