    Subject: Re: W konstytucji powinno być zapisane...
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: m <m...@g...com>
    Date: Thu, 21 Jun 2018 21:38:28 +0200

    W dniu 21.06.2018 o 20:51, Shrek pisze:

    > Ujemne n nie jest już vacatio legis a właśnie ordynarnym działaniem
    > prawa wstecz.

    Dla mnie różnica nie jest taka wielka, między brakiem vacatio legis a
    działaniem prawa wstecz. W obu przypadkach, nie jestem w stanie
    dostosować swoich działań do przepisów prawa, tylko w przypadku N<0
    bardziej.

    No ale skoro jestesmy przy postulatach konstytucyjnych, to osobiście
    uważam że powinna zostać powołana instytucja "głupka koronnego". Czyli
    jeżeli mi się jakiś przepis nie podoba, powinienem móc przeprowadzić
    dowód - sondaż na jakoś tam dobranej grupie obywateli, wykazującej że
    dla większość ludzi przepis nie jest zrozumiały.

    p. m.