  • Data: 2018-06-22 07:18:10
    Temat: Re: W konstytucji powinno być zapisane...
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.06.2018 o 21:38, m pisze:

    > Dla mnie różnica nie jest taka wielka, między brakiem vacatio legis a
    > działaniem prawa wstecz. W obu przypadkach, nie jestem w stanie
    > dostosować swoich działań do przepisów prawa, tylko w przypadku N<0
    > bardziej.

    W przypadku działania prawa wstecz może się okazać, że to co zrobiłeś
    zgodnie z prawem nie było zgodne z prawem. Więc przyznasz że to jednak
    inna jakość?

    > No ale skoro jestesmy przy postulatach konstytucyjnych, to osobiście
    > uważam że powinna zostać powołana instytucja "głupka koronnego". Czyli
    > jeżeli mi się jakiś przepis nie podoba, powinienem móc przeprowadzić
    > dowód - sondaż na jakoś tam dobranej grupie obywateli, wykazującej że
    > dla większość ludzi przepis nie jest zrozumiały.

    Już kiedyś pisałem, żeby przeczytać (nie zrozumieć - przeczytać) całość
    prawa powstającego we Polsce w ciągu roku potrzeba było chyba 65 lat.
    Nie ma możliwości, żeby w ciągu życia zawodowego przeczytać całość
    rocznego prawa, więc co ty tu o zrozumieniu piszesz;)

    Shrek