    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Date: Thu, 26 Jan 2023 13:08:19 +0100
    <LIlyL.2013584$YC96.812805@fx12.ams1>
    <63cac3a7$0$9596$65785112@news.neostrada.pl>
    <c9IyL.2288829$pI23.1957745@fx07.ams1>
    <63cbd624$0$9603$65785112@news.neostrada.pl>
    <4lmur3c209hz$.rprtfmqa7gqr$.dlg@40tude.net>
    <63d0532e$0$9607$65785112@news.neostrada.pl>
    <1qowir2a85od$.1exaojlk5mnzh$.dlg@40tude.net>
    <63d15325$0$19625$65785112@news.neostrada.pl>
    <ngn2tyi8da88$.cm1c03fxiq5a.dlg@40tude.net>
    <63d1c511$0$19609$65785112@news.neostrada.pl>

    On Thu, 26 Jan 2023 01:10:55 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Jak siedzisz w okopie - już ne jeden raz o tym pisałem - to nie walczysz
    > za Ojczyznę, tylko dla kolegów. Idący do ataku na bagnety z hymnem na
    > ustach są wymysłem dziennikarzy i historyków, którzy w życiu nie byli na
    > wojnie.

    Ale w jakim sensie? Ze za kolegow walczy sie bez hymnu,
    czy w ogole ze walczy sie po cichu ?

    Tak czy inaczej - siedzisz w okopie, masz kolegow, to chyba macie
    jakis wspolny cel.

    Bo jesli "przezyc" to strzelasz jak okop atakuja, i robisz "padnij"
    jak kaza isc do ataku ...

    > Bardzo dobrze postawione pytanie. Była część ludzi, którzy już za Niemca
    > walczyli

    Chyba wiekszosc.

    > i po prostu już inaczej nie potrafili. Teraz by trzeba broń
    > powiesić na kołku i iść do pracy.

    A za Niemca co? pukawke do reki i rabowac?

    > No to wystarczyło sobie wydumać jakiś
    > tam powód i walczyć. potem to już zaczynało się zapętlać, no bo za walkę
    > nie płacono, wiec trzeba było ukraść, by coś zjeść. Jak się miało broń,
    > to prędzej jakimś rozbojem ją zdobyć. Tylko, ze o ile, jak za Niemca
    > partyzanci napadali na magazyny żywności, to była walka z okupantem, no
    > to teraz to się ździebko skomplikowało.

    Byla nowa wladza, nowe wojsko ... i tez mialo magazyny zywnosci :-)
    A za Niemca ... ze wzrostem zagrozenia magazyny lepiej pilnowane.

    > Słyszysz to, o czym się dowiadują dziennikarze i o czym chcą napisać. A

    No ba - Policjanci sie przeciez nie pochwalą :-P

    > dziennikarze piszą pod zapotrzebowanie. Taki artykuł o normalnie
    > funkcjonujących pracownikach najemnych, których nikt nie krzywdzi i
    > którzy nie popełniają zbrodni, to dla kogo?

    Ukrainiec ktory wypadl z balkonu to jednak jest jakis news..

    > Nie wiem i to jest jeszcze mały problem. Problemem - moim zdaniem - jest
    > toi, że nikt nie wie, jakby to miało wyglądać, by było uczciwie i
    > sensownie. A ponieważ nie wiadomo, to powinno się zachować status quo i
    > nie naruszać granicy. ale czy to jest najrozsądniejsze, to też ne jestem
    > pewien.

    Na razie Rosja naruszyla. Dwa razy.

    To teraz sa dwa wyjscia:
    a) front sie ustabilizuje i to bedzie nowa granica,
    b) pomozemy Ukraincom odbic wszystko czy prawie wszystko.
    I tez sie front ustabilizuje, a Rosjanie sie czegos nauczą.

    > Mnie pytasz? Tak było w książce. W filmie, to0 nie pamiętam, bo wbrew

    W filmie podobnie.

    > pozorom film nie do końca odpowiadał książce. Książka jest o wiele
    > fajniejsza.

    Rzucilem okiem ... nie wiedzialem - ksiazke czytam, czy scenariusz
    filmu. Bo zgodnosc bardzo duza.

    Dopiero sie doszukalem, ze w ksiazce dowodca Rudego nazywal sie Wasyl
    Semen, a nie Olgierd Jarosz. I ze jest General zamiast pułkownika.

    > Z Warszawy była Lidka. Ona też jakoś na wschód uciekała.

    Naturalna droga bym rzekl.
    Sie doczytalem - Janek chcial do ciotki do Lwowa.

    A potem przyszli Sowieci i pomogli ...

    J.