    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: VECTRA napiszemy więcej! (c.d)
    Date: Sat, 26 Sep 2015 20:43:02 +0200

    W dniu .09.2015 o 06:55 Wiesiaczek <W...@v...pl> pisze:

    (...)

    > No właśnie tego nie rozumiem, że pomimo wyjaśnienia sprawy na infolinii
    > oni wciąż upominają się o pieniądze.
    > Co Ty byś zrobił?
    > Zapłacił?
    > Nie zapłacił?
    > Zapłacił i cicho siedział?
    > Nie zapłacił, cicho siedział i liczył na to, że nie naślą komornika?

    Każdą rozmowę z infolinią, a _zwłaszcza_ taką dot. zaległości finansowych,
    należy dokładnie udokumentować.
    Data, godzina, personalia rozmówcy.
    W grzecznym (w końcu to Ty nie _doczytałeś_ w korespondencji, że nastąpiła
    zmiana konta!) mailu poinformowałbym o ustaleniach w trakcie owej rozmowy
    (podając dane, o których pisałem).
    Oczywiście zażądałbym, żeby windykacja wyjaśniła sprawę we własnym
    zakresie.

    W ogóle dziwi mnie pomysł takiej agresji (b e z p o w o d u !) w
    wymianie korespondencji. To chyba głębszy problem z samooceną...

    > Daj telefon lub e-maila to tak zrobię.
    > Takich danych nie znalazłem na ich stronie.

    Swego rodzaju ochrona przed pieniactwem właśnie. Nietrudno znaleźć te dane
    wbrew pozorom.
    To nie jest człowiek ukrywający się przed światem.

    > Czepiłeś się tego pieniactwa jak pijany płotu.
    > Pieniactwo dotyczy raczej sądów a ja się z nimi nie sądzę tylko piętnuję
    > głupotę i bezmyślność.

    To ciekawe - obie inwektywy dot. Twojego postępowania właśnie.
    Nie czytałeś podlinkowanego przeze mnie artykułu - tam masz rzetelną
    analizę zjawiska pieniactwa, także pod kątem psychologicznym.
    Ale spokojnie - również tam wyczytać można, że rokowania w takich
    przypadkach są mizerne. Tak już masz i jedynie pociągniesz za sobą innych.
    Np. tutaj już animka, choć rodzina (?) jest bardziej zagrożona.

    Dowiesz się też, że psycholodzy wyróżniają trzy oblicza pieniactwa, nie
    zawsze to dotyczy sądów (choć są najbardziej spektakularne).

    > No i skarżę się bo jest to normalny odruch pokrzywdzonego.
    > Uważasz, że takie nękanie nie jest żadnym problemem?

    :O
    Ale kto kogo nęka?
    Zacznij im, oprócz inwektyw, wysyłać jeszcze groźby - będzie Ci łatwiej
    borykać się z niesprawiedliwościami tego świata.

    --
    Trefniś