    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Użyczenie mieszkania - spadek
    Date: Thu, 5 Jul 2007 13:58:47 -0500

    <j...@i...pl> wrote in message
    news:1183647482.194198.169440@m36g2000hse.googlegrou
    ps.com...

    >Jak wygląda przy tym kwestia dochodów z wynajmu?

    W momencie śmierci jemu one sie już nie należą i będzie musiał je oddać.

    > Wydaje mi się, że
    > jeżeli wynajął on mieszkanie po jej śmierci to umowa jest nieważna,

    Umowa jest nieważna. Ale nic więcej z tego nie wynika.
    Gdyby umowa była ważna, to wówczas spadkobiercy musieliby przestrzegać jej
    warunków.
    Np. nie mogliby jej wypowiedzieć gdyby taka klauzula byla w umowie zawarta.
    Skoro umowa jest nieważna, to nie ma co wypowiadać ,ale wynajmujących i tak
    bez eksmisji nie mogą wyrzucić.
    Mogą ich tylko poinformować, że musza podpisać umowę z innymi i innym płacić
    czynsz, albo się wyprowadzić, albo czeka ich sprawa o eksmisję i ściąganie
    kasy za bezumowne korzystanie z lokalu.
    Od wnuka wynajmujący mogą dochodzić odszkodowania, bo on podpisując umowę
    wiedział już, że taka umowa jest nie ważna. Tylko pytanie jakie
    odszkodowanie, bo ja tu szkody żadnej nie widzę.
    Wnuk natomist może odpowidać karnie, bo wiedział, że takiej umowy podpisac
    mu nie wolno.

    > ponieważ mieszkanie należy do masy spadkowej córek, a nie wnuka. O
    > wynajmie dowiedzieliśmy się przypadkiem, a wnuk nie ma chęci dzielenia
    > się odstępnym

    Sąd się go pytał o jego chęci nie będzie.