eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUżyczenie części mieszkania ne siedzibę firmy przez osobę z II grupy podatkowej › Re: Użyczenie części mieszkania ne sied=?UTF-8?B?emlixJkgZmlybXkgcHJ6ZXogb3NvYsSZIHogSUkgZ3J1cHkgcG9kYXRrb3dlag==?=
    Date: Thu, 22 Aug 2013 13:40:01 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Użyczenie części mieszkania ne

    W dniu 22.08.2013 13:21, Liwiusz pisze:

    > I Bóg nim. Gdzie tu problem?

    No przecież zadał pytania:

    * Jak sprawa wygląda od strony podatkowej? Czy przy np. nieodpłatnym
    korzystaniu z
    części lokalu odprowadza się jakiś podatek?

    * Czy korzystniej będzie takie użyczenie potraktować jako świadczenie
    nieodpłatne, czy jednak lepiej w umowie zawrzeć klauzulę, że
    właściciel firmy będzie pokrywał część wydatków mieszkaniowych
    - np. czynsz i rachunki - w kwocie proporcjonalnej do użyczonej
    powierzchni?

    * czy istnieje niebezpieczeństwo, że z powodu prowadzenia DG w prywatnym
    mieszkaniu administracja osiedla podniesie w nim czynsz?

    Nie wiem czy to problemy czy nie problemy, bo nie znam odpowiedzi na te
    pytania...

    Podejrzewam, że go męczy to, czy ta sprawa. Bo w sumie to, raz że
    spółdzielnia może faktycznie to potraktować jako nie lokal mieszkalny a
    użytkowy np. Po drugie -- kwestia podatków też , bo faktycznie
    przedsiębiorca otrzymuje nieodpłatne świadczenie w postaci lokalu do
    prowadzenia swojego przedsiębiorstwa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek