    From: " Frida" <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uznanie dziecka przez ojca biologicznego po latach
    Date: Thu, 1 Jul 2010 12:29:03 +0000 (UTC)

    MZ <mcold0[wyt]@poczta.onet.pl> napisał(a):

    > A w akcie urodzenia co jest wpisane? Ojciec nieznany, czy on?
    W akcie urodzenia jest "ojciec nieznany"

    Czy są
    > jakieś "formalne" dowody na związek matki z ojcem dziecka?
    Nie.

    Co dziecko wie na temat "taty"? To już ten wiek że na pewno masz tą rozmowę
    za sobą.
    Był kiedyś kilka razy u matki, jak dziecko miało niecałe 2 lata, ale nie z
    chęci zobaczenia dziecka/dziecko wtedy uciekło do innego pokoju, a po kilku
    latach matce powiedziało,że się go wystaszyło. Nie wie,że ojciec biologiczny
    siedzi za zabójstwo ze szczególnym okrucieństwem...
    Dziecko jak poszło do szkoły - pytało,gdzie jest ojciec.Matka powiedziała,że
    wyjechał.
> [...]
    > IMHO ostatnie zdanie podsumowuje całość. Tego bym się trzymał, dodatkowo
    > jeszcze upewnił się u prawnika, czy można zablokować w jakiś sposób
    > kontakt "tatusia" z 10latkiem, jeśli miałoby to odbić się negatywnie na
    > psychice dziecka. Żeby nie było: można robić błędy, można być
    > nieodpowiedzialnym, i próbować to po jakimś czasie wyprostować. Ale po
    > 10 latach nieinteresowania się, to można sobie co najwyżej nagwizdać.
    > Niech czeka aż dziecko osiągnie wiek kiedy będzie można mu powiedzieć,
    > jak sytuacja wygląda i samo zdecyduje czy chce poznać i utrzymywać
    Matka tak właśnie chciała postąpić - by dziecko samo zdecydowało o chęci
    kontaktu z ojcem biologicznym,"tatuś" jednak nalega w rozmowach
    telefonicznych, by dziecku powiedzieć, gdzie on jest, "żeby wiedziało"...
    i żeby dać dziecku nazwisko dwu-członowe/; nazwisko matki, a potem nazwisko
    ojca...
    Tak jakby matka wyszła za niego za mąż...Cwane?

    Matka dziecka z nim slubu nie miała, i nie zamierza go brać.Sama wychowuje
    dziecko od urodzenia, dziecko pytane, czy chciałoby się teraz spotykać z
    ojcem odowiedziało,że nie.

    Też mam wrażenie,że "tatuś" ma zamiar w przyszłości uwiesić się
    alimentacyjnie na dziecku-nie ma gdzie mieszkać /dziecko ma w spadku część
    domu po dziadku/, i podobno "ślepnie w więzieniu" z powodu zapylenia cel, co
    oznacza,że to jest bardzo prawdopodobne :(
    Szuka kogoś,kto zaopiekuje się nim na starość - po wyjsciu z ZK zapewne
    pracy nie znajdzie,pieniędzy ze sprzedaży ziemi na długo nie starczy.
    Może ma zamiar dziecko zabrać, i żeby mu na dziecko matka alimenty płaciła ?

    W rozmowie telefonicznej matka usłyszała,że ma chorobę psychiczną, bo...lubi
    czarny kolor !!!
    Jak dla mnie, to układa się to w całość...
    Mam rację?
    pozdr