  • Data: 2019-10-21 18:58:08
    Temat: Re: Uzbrojony członek komisji wyborczej
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.10.2019 o 15:20, Olin pisze:

    > Przy okazji przypomniała mi się znajoma, kompletnie zaskoczona, że na Babią
    > Górę nie może iść ze psem (park narodowy). Zupełnie nie przyszło jej do
    > głowy, żeby takie rzeczy sprawdzić przed wyjazdem. Używała między innymi
    > argumentu "to co ja mam z nim zrobić?".

    Wg ich regulaminu zakaz dotyczy tylko pewnego obszaru i to nie
    wszystkich psów. Zabrania się wprowadzania psów na obszary objęte
    ochroną ścisłą i czynną, z wyjątkiem psów pasterskich wprowadzanych na
    obszary objęte ochroną czynną, na których plan ochrony albo zadania
    ochronne dopuszczają wypas oraz psów asystujących w rozumieniu art. 2
    pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i
    społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr
    127, poz. 721, z późn. zm.)

    Ochroną ścisłą objęta jest blisko 1/3 Parku, czyli 1125,82 ha. W skład
    obszaru ochrony ścisłej wchodzą: piętro halne, piętro kosodrzewiny,
    górnoreglowy bór świerkowy oraz fragmenty lasów regla dolnego. Istota
    ochrony ścisłej polega na zaniechaniu na tych obszarach jakiejkolwiek
    działalności człowieka, bowiem celem tego typu ochrony jest zachowanie w
    stanie naturalnym nie tylko ekosystemów, ale także zachodzących w nich
    procesów (np. naturalnych odnowień, rozkładu leżącego w dnie lasu
    drewna). Powierzchnie Parku objęte ochroną ścisłą udostępniane są
    jedynie w celach naukowych. Największą powierzchnię Parku zajmują
    obszary poddawane ochronie czynnej, czyli 2082,82 ha. Obejmują one
    drzewostany porastające regiel dolny, które w wyniku dawnej gospodarki
    człowieka zostały w znacznym stopniu przekształcone. W przeważającej
    części są to drzewostany świerkowe wymagające pewnej przebudowy. Na
    terenach objętych ochroną czynną prowadzi się więc działania zmierzające
    do przywrócenia lasom właściwego składu gatunkowego i odpowiedniej
    struktury. Ale tam i tak wchodzić turystom nie wolno. Dopytał bym, czy
    na pewno ów zakaz dotyczy trzymanych na smyczy psów na szlakach.

    Wracając do meritum, po prostu przepis powinien określać wyjątki (broń
    do ochrony osobistej, mienia, itp.) albo nakaz prowadzenia depozytu (jak
    w sądach, prokuraturach, zakładach karnych itd.)

    --
    Robert Tomasik