  • 1. Data: 2006-03-14 07:50:40
    Temat: Utrzymanie doroslego syna
    Od: "Ajgor" <o...@m...com>

    Mam syna w wieku 18 lat i trzy miesiace. Chodzi do liceum. Teraz ma pisac
    mature. I ostatnio cos mu sie odwidzialo i chce sie wyprowadzic na swoje.
    Czy jesli sam z wlasnej woli sie wyprowadzi to nadal am obowiazek go
    utrzymywac? Przeciez w ten sposob jak by sie zrzekal mojej opieki. I jeszcze
    jedno. Jak bedzie chcial isc na studia to bede musial mu je oplacic w takim
    przypadku? I tak mam zamiar, ale ciekawi mnie, czy mial bym taki obowiazek.

  • 2. Data: 2006-03-14 08:10:19
    Temat: Re: Utrzymanie doroslego syna
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    obowiazek alimentacyjny spoczywa na rodzicach do czasu usamodzielnienia sie
    dziecka /nie utozsamiac z wyprowadzka/

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-03-14 08:54:40
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości
    > obowiazek alimentacyjny spoczywa na rodzicach do czasu usamodzielnienia
    > sie dziecka /nie utozsamiac z wyprowadzka/

    Dlaczego nie? To w końcu usamodzielnienie się, prawda?

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 4. Data: 2006-03-14 09:05:58
    Od: "Ajgor" <o...@m...com>

    > obowiazek alimentacyjny spoczywa na rodzicach do czasu usamodzielnienia
    > sie dziecka /nie utozsamiac z wyprowadzka/

    A wyprowadzka to nie usamodzielnienie? No dobra. A jesli on powie ze chce
    isc na studia a ja powiem ze nie dam na nie? A on na to, ze nie pojdzie do
    pracy bo mu sie nie chce... To co wtedy? Utrzymywac do konca zycia?

  • 5. Data: 2006-03-14 09:06:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dlaczego nie? To w końcu usamodzielnienie się, prawda?

    Usamodzielnia się wtedy, kiedy znajdzie robotę.

  • 6. Data: 2006-03-14 10:03:11
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > A wyprowadzka to nie usamodzielnienie?

    nie

    No dobra. A jesli on powie ze chce
    > isc na studia a ja powiem ze nie dam na nie?

    zawsze moze wniesc o alimy z zastrzezeniem ponizszego

    A on na to, ze nie pojdzie do
    > pracy bo mu sie nie chce... To co wtedy? Utrzymywac do konca zycia?

    jezeli syn podejmuje studia w trybie dziennym w normalnym toku nauki /nie
    zawalil niczego, nie powtarza itd itp/ to masz obowiazek go utrzymywac do
    konca studiow

  • 7. Data: 2006-03-14 10:03:13
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > Usamodzielnia się wtedy, kiedy znajdzie robotę.

    E tam. Jak nie mam pracy to co? Mamusia ma mnie utrzymywać dożywotnio?
    Usamodzielnienie to raczej prowadzenie "własnego gospodarstwa domowego".
    Choć przypuszczam, że nie jest to nigdzie zdefiniowane.

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 8. Data: 2006-03-14 14:18:26
    Od: "kermit" <d...@d...cds>

    Użytkownik "Ajgor" <o...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    | isc na studia a ja powiem ze nie dam na nie? A on na to, ze nie pojdzie do
    | pracy bo mu sie nie chce... To co wtedy? Utrzymywac do konca zycia?

    idź do WKU i porpos zeby go wzieli do wojska - czesto pomaga to i dopinguje
    klienta do "usamodzielnieniea" sie ;)

    p.

  • 9. Data: 2006-03-14 15:03:12
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > idź do WKU i porpos zeby go wzieli do wojska - czesto pomaga to i
    > dopinguje
    > klienta do "usamodzielnieniea" sie ;)

    ja tam wolalbym ,zeby moj syn porzadne studia skonczyl

    pozdrawiam Ł

  • 10. Data: 2006-03-14 15:14:12
    Od: "Ajgor" <o...@m...com>

    > ja tam wolalbym ,zeby moj syn porzadne studia skonczyl

    Ja tez :)