eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUszkodzony towar bez gwarancji, czy jest szansa na wymiane lub zwrot pieniędzy? › Re: Uszkodzony towar bez gwarancji, czy jest szansa na wymiane lub zwrot pieniędzy?
  • Data: 2004-12-19 00:48:02
    Temat: Re: Uszkodzony towar bez gwarancji, czy jest szansa na wymiane lub zwrot pieniędzy?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

    Sebol napisał(a):
    > Dnia Sun, 19 Dec 2004 01:02:04 +0100, Maciek C naskrobał(a):
    > jeżeli wada nie istniała w chwili kupna to nic nie wskórasz.

    Pytanie tylko, co jest w tym przypadku wadą...

    Na przykład, jeżeli przyczyną pęknięcia była wada materiałowa czy
    projektowa, to pęknięcie jest tylko sposobem jej ujawnienia się. Czyli:
    * wada istniała w momencie zakupu
    * ponieważ upłynęło dłużej niż pół roku, to na kliencie spoczywa
    obowiązek udowodnienia istnienia wady w momencie zakupu (w moim
    przykładzie mamy ten warunek trywialnie spełniony)
    * klient zgłosił usterkę w ciągu miesiąca od dowiedzenia się o jej istnieniu

    Ergo: mamy spełnione wszelkie warunki do skutecznego reklamowania towaru
    z tytułu niezgodoności z umową. [1]

    Pozdrawiam

    [1] Ja wiem że w praktyce jest to rzecz mocno płynna i trudna do
    udowodnienia...

    Czarek Gorzeński