    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Usuwanie pomników - kwestie prawne
    Date: Fri, 15 Mar 2019 22:08:30 +0100
    <4jnj3k6qg5c4.cjd2fjixj15c$.dlg@40tude.net> <a...@w...eu>
    <5c8bebb8$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <mivzz5ynlbyh.1chf50v3f8yc0$.dlg@40tude.net>
    <5c8c08c5$0$491$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia Fri, 15 Mar 2019 21:19:16 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czyli - Twoim zdaniem - etyka dotyczy jedynie naruszenia dóbr osobistych?
    Etyka to zbiór zasad regulujących stosunki między jednostką a
    społeczeństwem. Na tym gruncie podejmuję się ocenić jako etyczny lub nie
    dowolny uczynek jednostki. A konkretnie: Obalenie pomnika gościa który
    wykorzystywał (już mniejsza o to że seksualnie) nasze dzieci bez naszego
    pozwolenia jest jak najbardziej zgodne z etyką. Piętnuje tego gościa
    jako nieetycznego (ponieważ nadużył naszego zaufania i naraził nas na
    straty) i odbiera śmiałość potencjalnym naśladowcom. Suma korzyści
    przekracza sumę strat. Gościowi nic już nie potrzeba więc straty są
    zerowe a nasze dzieci będą całe.

    > Na razie zamiast ich wysłuchać zaczęliśmy rozwalać pomnik.
    Oni zostali wysłuchani tyle że ty tego nie zauważyłeś. Uważasz
    najwyraźniej że do wysłuchiwania ma prawo jedynie "organ" :)

    > Sam wcześniej napisałeś, że po śmierci nie ma się praw, a teraz zależyu
    > Ci na opinii potomnych.
    Opinia to prawo? Coś ci się pozajączkowało. Zresztą, już ci wyłożyłem na
    początku jak się powinno ptrzeć na sprawę. A na opinii potomnych jak
    najbardziej mi zależy, bo to dzieci moich dzieci będą w opałach jeśli
    dopuszczę do zafałszowania historii.

    > Cóż, nie ma wielu etyk.
    Twój wariant jakiś dziwny :) Nie rozumiem co w nim przesądza o stopniu
    etyczności czynu.

    --
    Jacek
    I hate haters.