    Subject: Re: Usuwanie pomników - kwestie prawne
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 8 Mar 2019 21:22:56 +0100

    W dniu 08.03.2019 o 20:40, Shrek pisze:

    > To w prawie karnym i cywilnym. Nie ma ani obowiązku ani gwarantowanego
    > prawa do "posiadania" pomnika. Skoro okazało się, że są uzasadnione
    > wątpliwości, to w gestii władz miasta mieści się decyzja o usunięciu
    > pomnika.

    Osobiście uważam, że akurat w tym wypadku ta sama zasada powinna mieć
    miejsce. Chciałbyś, by po Twojej śmierci kilka lat jakiś oszołom zaczął
    pomawiać Cię o pedofilię? Jak już pisałem, uważam, że na pomnik było
    zbyt wcześnie zdecydowanie, ale na jego usunięcie - skoro już postawiono
    - również.

    Natomiast dla mnie najbardziej jest niepokojące, że tak naprawdę nie ma
    żadnych dowodów w jedną lub drugą stronę, a jedynie jakieś "rzucanie
    gównem". A tu nie tylko dziennikarze się tym zajmują, ale i jeszcze są
    jakieś decyzje administracyjne na podstawie tych nieistniejących dowodów
    podejmowane.

    > Warto o tym pamiętać, jak już wojsko zwolni poligon na placu Piłsudskiego.

    Będzie wypracowana procedura :-) Osobiście uważam, że pomnik ofiar
    katastrofy powinien stanąć w miejscu, które widać z gabinetu Prezydenta
    RP - gdziekolwiek to jest, bo nie wiem w którym kierunku te okna
    wychodzą. Po to, by każdy kolejny Prezydent spoglądając przez okno mógł
    sobie uzmysłowić skutki przedsiębranych działań. Być może po prostu
    dzięki temu uratowano by jakieś ludzkie istnienia w przyszłości i
    dlatego do czegoś takiego bym się dołożył. I nie powinien to być pomnik
    jednej osoby - żeby uprzedzić - bo tam zginęło wielu.