  • 31. Data: 2013-06-28 23:09:39
    Temat: Re: Ustawa śmieciowa, współwłasność, ale nie mieszka
    Od: "Chlorek" <C...@i...pl>

    news:kqf9cq$q4f$5@dont-email.me...

    > jesli to jest wspolwlasnosc calej nieruchmosci to jedna deklaracje
    > skladaja wszyscy wspolwlasciciele i podaja ile osob faktycznie mieszka.
    >
    > jak sobie podzielicie koszty smieci miedzy siebie to juz wasza wlasna
    > sprawa.

    A co zrobić kiedy jestem właścicielem mieszkań w których mieszkają studenci
    czasowo i ciągle ktoś się wprowadza lub wynosi, ale nikt nie jest tu
    zameldowany na stałe?

    Chlorek

  • 32. Data: 2013-06-29 01:09:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jun 2013, witek wrote:

    > na wlasnie w przyszlym tygodniu poczytam sobie deklaracje zarzadcy.

    [...]
    > ale w takim razie zarzadca bedzie placil mniej niz dostawal,

    ...tak podejrzewam.
    Niewykluczone że robi to "z przezorności", nie wiedząc czy
    gmina czasem jakiegoś okólnika nie wyśle, w stylu "doliczyć
    od pustych lokali" (fakt bezprawności okólnika jest oczywiscie
    bez znaczenia).

    Ale jak piszesz, dopiero po zajrzeniu do "papierów" da się
    wydedukować co za kombinacja wyszła zarządcy.

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2013-06-29 01:44:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chlorek wrote:

    > A co zrobić kiedy jestem właścicielem mieszkań w których mieszkają
    > studenci czasowo i ciągle ktoś się wprowadza lub wynosi, ale nikt nie
    > jest tu zameldowany na stałe?

    Ale mieszka.latasz z deklaracjami jak motorek za kazdym razem jak ci sie
    sztuki zmienia.

    ale poczekaj, bo wroclaw wlasnie sie wylamal i pozwolil takim
    mieszkancom samemu skladac deklaracje. Po weekendzie bedzie straszna
    awantura na cala Polske.

  • 34. Data: 2013-06-29 01:47:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > ...tak podejrzewam.

    a nie moze, bo to wszak podatek.

    > Niewykluczone że robi to "z przezorności", nie wiedząc czy
    > gmina czasem jakiegoś okólnika nie wyśle, w stylu "doliczyć
    > od pustych lokali" (fakt bezprawności okólnika jest oczywiscie
    > bez znaczenia).

    wroclaw wlasnie dzisiaj wypuscil zalacznik, ze to nie zarzadcy, a
    mieszkancy moga sami skladac deklaracje.

    bedzie awantura jak sie patrzy.

    > Ale jak piszesz, dopiero po zajrzeniu do "papierów" da się
    > wydedukować co za kombinacja wyszła zarządcy.

    ta kombinacja nie ma rozwiazania.

  • 35. Data: 2013-06-29 08:32:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-29 01:47, witek pisze:
    > wroclaw wlasnie dzisiaj wypuscil zalacznik, ze to nie zarzadcy, a
    > mieszkancy moga sami skladac deklaracje.
    >
    > bedzie awantura jak sie patrzy.

    Tak z ciekawości - jaki powód awantury i kogo z kim?

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2013-06-29 10:27:48
    Od: <2...@1...102748.invalid> (Tom N)

    witek w

    > ale opłate zbierze od ilosci osob zgłoszonych.

    i dlatego jest "albo"

    > zeby ustalic ilu jest włascicieli danej nieruchomosci nie trzeba byc
    > wrozka.
    > Nie wiam jaka wolnoamerykanke u was na wsi wymyslaja.

    Ależ problemem nie jest ustalenie ilości właścicieli, dzielenie kosztów,
    tylko otrzymanie odpowiedniej ilości pojemników, których nie trzeba
    dzierżawić, czy kupować

    --
    'Tom N'

  • 37. Data: 2013-06-29 15:47:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Tak z ciekawości - jaki powód awantury i kogo z kim?

    wszystkich ze wszystkimi,
    bo zarzadcy zlozyli deklaracja i maja obowiazek zaplacic co w niej
    wskazali, po zatym podopisywali to juz do czynszow,
    mieszkancy zloza sobie teraz indywidualnie i beda placic indywidualnie,
    a spoldzielnia bedzie naliczac dlug, zanim cos odkreci

    nie bedzie wiadomo kto skladal indywidualnie a kto nie, a po za tym
    niewiadomo jak to rozliczac w spoldzielni

    po zat tym jeden zlozyl, ze segreguje, drugi ze nie, a smietnik jest
    tylko jeden. Wiec kto dostanie kare w razie czego.

    burdel na kolkach.

  • 38. Data: 2013-06-29 16:07:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > a nie moze,

    "nie powinien" ;)
    (jak widać, móc może)

    > bo to wszak podatek.

    Zgoda w 100%

    > wroclaw wlasnie dzisiaj wypuscil zalacznik, ze to nie zarzadcy, a mieszkancy
    > moga sami skladac deklaracje.
    >
    > bedzie awantura jak sie patrzy.

    Jeśli "mogą", to problemem urzędu jest synchronizacja deklaracji
    (bo danych adresowych), ale czepiać się ew. mógłby tylko jakiś
    organ państwowy (mieszkańcy nie mają o co, bo wszak tylko
    "mogą", czyli nie nałożono na nich obowiązku).

    > ta kombinacja nie ma rozwiazania.

    Zastosujemy logikę rozmytą :>

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2013-06-29 22:21:34
    Od: "Chlorek" <C...@i...pl>

    > Ale mieszka.latasz z deklaracjami jak motorek za kazdym razem jak ci sie
    > sztuki zmienia.

    Im się wciąż wydaje, że ludzie nie mają nic lepszego do roboty jak zapierzać
    z drukami po jakichś urzędach, a właściwie MPO to nie urząd tylko firma,
    więc co jest grane?
    Niech sobie SAMI przyjdą po papierek. Ja mam im skurwielom sortować, myś
    płukać i pomagać, a oni za to wezmą kasę z miasta???! Co to jest za
    przewalanka?

    Chlorek

  • 40. Data: 2013-07-04 09:07:48
    Od: n...@t...net.pl

    Po lekturze ustawy śmieciowej mogę stwierdzić jedno:

    problem śmieci spadł na gminy.

    A więc właściciele mogą osobiście lub za pośrednictwem
    swojego zarządcy przekazać deklaracje gminie,
    które są wypełniane zgodnie z ze stanem faktycznym.
    Gmina kontroluje sobie ten stan faktyczny (takie uprawnienia
    ma policja).
    A więc problem śmieci to nie problem zarządców i właścicieli
    a tylko i wyłącznie problem gmin i niech sobie robią z tym co chcą.
    Nie interesują nas pojemniki bo to już dot. gmin.

    Moja uwaga do ustawy.
    Te wszystkie zapisy w ustawie dot. podmiotów zajmujących
    się odpadami skróciłbym do jednego krótkiego
    zapisu: wybór przedsiębiorców należy do gminy (czyli blablabla
    o przetargach można sobie w dupę wsadzić)
    Wybrane przedsiębiorstwa muszą być zobowiązane do publikacji
    na stronie internetowej na bieżąco całej księgowości
    (kontrola obywatelska rzeczywistych nakładów firmy,
    bo jest to działalność ze środków publicznych).

    ---------

    Zastanawia mnie jedno - skąd oni wzięli te stawki,
    które są podobne w niemal we wszystkich gminach, nie 12zł tylko 12,03zł

    No i dlaczego nie ma pozycji zwrotu za odpady zdatne do przetworzenia,
    które właściciel może oddawać za opłatą do punktów skupu.

    Nie zdziwiłbym się gdyby po jakimś czasie powstała niemiecko-polska
    spółka, która od początku stoi za tą ustawą i taki właściciel niemiec
    nie dosyć, że teraz musi płacić polakom za makulaturę lub złom
    po ustawie będzie miał za darmo a i jeszcze może wołać opłaty
    za to że bierze od nas ten złom.

    Andrzej.