  • 1. Data: 2006-05-09 18:29:39
    Temat: Ustawa o niezgodności towaru z umową
    Od: "X" <...@w...pl>

    wszystko fajnie jeżeli jestem konsumentem... mniej więcej wszystko już wiem
    na ten temat, ale...

    co zrobić gdy to ja występuję w roli sprzedawcy.
    Kupuje towar w hurtowni, sprzedaję i ... powiedzmy, że przed upływem 2 lat
    przychodzi do mnie klient z reklamacją towary. Co mam wtedy robić?? Czy
    hurtownia ma obowiązek przyjąć zakupiony przeze mnie u nich towar??

    Jeżeli tak... to nie ma w takim razie różnicy czy kupuję to na firmę, czy
    jako klient prywatny... bo zawsze mogę powiedzieć, że reklamuje to mój
    klient.

    Dajcie znać jak wygląda to w praktyce...

  • 2. Data: 2006-05-09 23:23:16
    Temat: Re: Ustawa o niezgodności towaru z umową
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.05.2006 X <...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > przychodzi do mnie klient z reklamacją towary. Co mam wtedy robić?? Czy

    Jeśli składa reklamacje po 6'ciu miesiącach od daty wydania towaru to na
    kliencie spoczywa obowiązek wykazania, że wada istniała w momencie
    wydania.

    > hurtownia ma obowiązek przyjąć zakupiony przeze mnie u nich towar??

    Nie ma (chyba, że z tyt. rękojmi), ale jest np. taki art. 12 który mówi:
    1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić odszkodowania od
    któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania
    lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do
    odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o
    skutkach niewykonania zobowiązań.

    MZ powyższe niekoniecznie oznacza, że stroną będzie owa hurtownia.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2006-05-09 23:55:51
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    X wrote:
> [...]
    > przychodzi do mnie klient z reklamacją towary. Co mam wtedy robić?? Czy
    > hurtownia ma obowiązek przyjąć zakupiony przeze mnie u nich towar??

    Reguluje to umową między tobą a hurtownią, zgodnie z KC.

  • 4. Data: 2006-05-10 05:43:45
    Temat: a co po 6 miesiącach?
    Od: g...@p...onet.pl

    A co będzie jeżeli wada się ujawni po 6 mies. od daty wydania? Powiedzmy, że w
    20 miesiącu od daty wydania sprzęt się psuje. Nie mam gwarancji producenta.
    Czy jest szansa na reklamacje?

  • 5. Data: 2006-05-10 06:40:30
    Temat: Re: a co po 6 miesiącach?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    g...@p...onet.pl napisał(a):
    > A co będzie jeżeli wada się ujawni po 6 mies. od daty wydania? Powiedzmy, że w
    > 20 miesiącu od daty wydania sprzęt się psuje. Nie mam gwarancji producenta.
    > Czy jest szansa na reklamacje?

    teoretycznie tak
    w razie sporu to konsument będzie musiał udowodnić, że niezgodność z
    umową istniała te 20 miesięcy wcześniej...

    KG