  • Data: 2007-06-18 10:15:02
    Temat: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Wyjdź z siebie, stań obok i przyznaj bezstronnie, czy przyjęcie
    > tezy przeciwnej nie powoduje równego absurdu.

    Pogubiłem się :) Co jest "tezą przeciwną" ?

    > Jeśli masz rację, i sam fakt wejścia do pojazdu oznacza zawarcie
    > umowy, to z racji próby wyjścia z pojazdu bez uiszczenia opłaty
    > mają podstawy do pobrania opłaty dodatkowej.

    Wcale nie do końca tak powiedziałem :) Może byłem lekko zbyt ogólny, jak
    na poziom tej grupy.
    Doprecyzuje:
    Samo wejście do pojazdu z zamiarem jechania tym autobusem jest zawarciem
    umowy.
    A zamiar oceniamy po okolicznościach. Oczywiste jest że skoro ktoś
    wsiadł tylko po to by komuś pomóc to nie po to by jechać, a tym samym
    nie zawarł umowy przewozu.
    Zresztą co do prawa przewozowego to nie ma o czym gadać, bo jest wyraźne
    uregulowanie - "Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na
    przejazd lub spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków
    dostępu do środka transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez
    samo zajęcie miejsca w środku transportowym."

    "zajęcie miejsca" = wejście do pojazdu w celu jazdy. Miejsce może być
    oczywiście stojące.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com