    From: "Mateo" <n...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustalanie terminu
    Date: Wed, 22 Jan 2003 02:04:10 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b0k874$mtr$2@news.tpi.pl...

    > Nie jestem pewien, czy Mateo słuszni zauważył. Nie powołujecie się na
    > konkretny wyrok, więc mogę jedynie domniemywać, że chodzi o ten z 23
    > sierpnia 2000 roku (jedyny, jaki jest w LEX-ie).

    Owszem, nie powolalem sie na konkretny wyrok, powolywalem sie raczej na
    zdrowy rozsadek Po prostu nie pasuja mi do mojej sytuacji zapisy w artykule
    111 o "terminie oznaczonym w dniach" i "ostatnim dniu". Logika podpowiada ze
    powinnismy zastosowac ten przepis w sytuacji, w ktorej mamy wiecej niz jeden
    dzien, a ja mam przeciez tylko i wylacznie 31.01. Ale gdyby przyjac Twoja
    interpretacje i zalozyc, ze rzeczywiscie przepis ten ma zastosowanie w mojej
    sytuacji, to pojawia sie pytanie: ktory dzien jest dniem ostatnim? Scisle
    rozumujac nalezy moim zdaniem dojsc do wniosku, ze jesli cos ma byc zrobione
    do 31.01, to powinno to byc zrobione najpozniej do konca poprzedniego dnia,
    bo inaczej mozemy kilka minut po polnocy powiedziec, ze to juz powinno byc
    zrobione, a jeszcze nie jest, a wiec stan faktyczny nie odpowiada zapisowi w
    umowie.

    pzdr
    Mateo