  • 41. Data: 2005-09-17 20:11:14
    Temat: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kira wrote:

    > A wlasciwie dlaczego? Potrafie sobie wyobrazic co najmniej
    > kilka sytuacji, w ktorych kartka od rodzicow niczego by nie
    > zmienila -- np. uczen wywrocil sie na korytarzu albo zjadl
    > cos niestrawnego, zle sie czuje i zwalnia sie z zajec. Jak
    > rodzicow w tym czasie w domu nie ma, to jakim cudem maja
    > byc lepiej poinformowani o jego samopoczuciu niz on sam?
    > Albo fatalnie sie czuje od rana i postanawia w domu zostac.
    > Albo rodzic wychodzac przypadkowo klucz zabral ;))
    >
    > Powaznie, sadze ze czasami jednak usprawiedliwienie od taty
    > i mamy bywa zbyteczne.

    Ale to o czym piszesz to jest zwolnienie z lekcji, przez wychowawcę lub
    dyrektora, a nie niebycie na lekcji bez uzasadnienia.
    To dwie różne sprawy.

    Jak tam twoja znajda, znaleziona pewnego dnia an budowie?
    Napisz na priva.

  • 42. Data: 2005-09-17 20:13:09
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dggonr$lfd$1@news.onet.pl>, akohoro wrote:

    > Być uczniem

    No to jak nie masz obowiązku, to i szkoła nie ma obowiązku cię
    trzymać, jeśli nie przychodzisz i próbujesz sam się usprawiedliwiać,
    czego np. regulamin szkoły nie dopuszcza. Twoja dobra wola być
    uczniem, a szkoły dobra wola trzymać cię lub nie, jeśli nie spełniasz
    jej wymagań.

    Renata

  • 43. Data: 2005-09-17 20:14:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > wszystkie mają taką samą wagę jako oświadczenia osób pełnoletnich, zdolnych
    > do czynności prawnych. O uznaniu usprawiedliwienia decyduje w pierwszym
    > rzędzie nauczyciel przedmiotu, podczas realizacji którego nastąpiła
    > absencja. Na jego decyzję można złożyć skargę do wychowawcy lub dyrektora.
    > Dyrektor jest na terenie szkoły przedstawicielem administracji państwowej.
    > Jego decyzje w tej materii są zaskarżalne w trybie administracyjnym (można
    > też na niego złożyć skargę do organu nadzoru pedagogicznego, ale tam ten

    Skąd ty taką teorię wytrzasnąłeś.
    Powiedz mi na jakiej podstawie nauczyciel chemii może podważyć
    usprawiedliwienie napisane przeze mnie jako rodzica.
    Usprawiedliwienie to poinformowanie szkoły o tym, że rodzice wiedzą o
    nieobecności ucznia w szkole. I nic więcej.
    Co nauczyciel niby miałby kwestionować. Fakt tego, że wiem, że mojego
    dziecka nie było w szkole

    To co napisałeś to bzdura do kwadratu.

  • 44. Data: 2005-09-17 20:23:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    WAM wrote:

    > U mnie wychowawczyni w liceum (8 lat temu) dawala mozliwosc
    > usprawiedliwania sie pisemnie kazdemu kto 18 lat ukonczyl (od dnia
    > ukonczenia). Jednoczesnie poinformowala ze kazde pisemne
    > usprawiedliwienie na zebraniach z rodzicami zostanie przekazane
    > rodzicom aby mieli swiadomosc co do powodow usprawiedliwien ich
    > dziecka. Jak powiedziala, tak robila.

    Z tym informowaniem rodziców, to może 8 lat temu przechodziło, w tej
    chwili byłbym z tym ostrożniejszy.

  • 45. Data: 2005-09-17 20:24:31
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dghtfo$nl1$3@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> pisze:

    > Skąd ty taką teorię wytrzasnąłeś.
    A skąd ty swoją?

    > Powiedz mi na jakiej podstawie nauczyciel chemii może podważyć
    > usprawiedliwienie napisane przeze mnie jako rodzica.
    Po co podważać? Wystarczy nie zaakceptować.

    > Usprawiedliwienie to poinformowanie szkoły o tym, że rodzice wiedzą o
    > nieobecności ucznia w szkole. I nic więcej.
    Mam inny osąd. Poinformowanie szkoły, że rodzic wie o nieobecności dziecka
    to jedno, zaś poinformowanie szkoły o powodzie tej nieobecności
    (usprawiedliwienie/uzasadnienie) to co innego.

    > Co nauczyciel niby miałby kwestionować. Fakt tego, że wiem, że mojego
    > dziecka nie było w szkole
    Wyjaśnienie masz wyżej.

    > To co napisałeś to bzdura do kwadratu.
    Na szczęście to tylko twoje zdanie.
    Niestety nie mogę go potraktować poważnie.

    --
    Jotte

  • 46. Data: 2005-09-17 21:23:52
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

> [...]
    > czego np. regulamin szkoły nie dopuszcza. Twoja dobra wola być
    > uczniem, a szkoły dobra wola trzymać cię lub nie, jeśli nie spełniasz

    Napisałem tak by wskazać ,że osoba która ulończyła 18 lat jest osobą
    pełnoletnią i odpowiadającą za siebie.Już rodzice za taką osobę nie
    odpowiadają.Wyobrać sobie taką sytuację:
    Przed ukończeniem 18 lat uczniowi zmarli obydwoje rodzice a uczeń z chwilą
    ukończenia lat 18 stał się pełnoprawnym właścicielem ogromej ilości gotówki
    /wygrał w totka/ i stać go na "chodzenie do szkoły".I pewnego dnia przejadł
    się lodami i miał przez jeden dzień kłopoty żołądkowe ,u lekarza nie był.
    I teraz zapytam uczeń nie ma rodziców więć kto mu ma usprawiedliwic ten
    dzień niepobecności ?
    Zwróć uwagę na fakt ,że uczeń który skończył 18 lat jest zobowiązany stwić
    się do rejestracji wojskowej i za parę tygodni może zostać żołnierzem który
    dostaje do ręki broń a pani minister Radziwił odmawia mu prawa do
    usprawiedliwienia swojej nieobecności w szkole.To czy szkoła uwzgędni takie
    usprawiedliwienie to calkiem inna sprawa i jakie z tego mogą być
    skutki.Dyrektor szkoły może powiedzieć ,panie uczniu nie przyjmuję, nie
    uznaję takiego usprawiedliwienia - należało iść do lekarza ,na pogotowie
    itp. A czy myślisz ,ze wszystkie regulaminy szkolne są bez błędów i są
    zgodne z ustawami?
    To jest polska paranoja prawna ,a ile jescze takich głupot w polskim
    prawie jest.
    Aakohoro

  • 47. Data: 2005-09-17 23:46:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:

> [...]
    > czego np. regulamin szkoły nie dopuszcza. Twoja dobra wola być
    > uczniem, a szkoły dobra wola trzymać cię lub nie, jeśli nie spełniasz

    Oczywiście, szkoła może skreslić ucznia, ale jest to ściśle określone kiedy.
    "Nieusprawiedliwione" nieobecności nie są powodem do skreślenia
    delikwenta ze szkoły jeśli ma oceny i ma zaliczone sprawdziany.

    A w tej chwili właśnie toczy się gra o wykreslenie z regulaminów szkoły
    zapisów niezgodnych z prawem. Między innymi zapisu o tych nieszczęsnych
    usprawiedliwieniach.

  • 48. Data: 2005-09-17 23:50:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jotte wrote:

    > A skąd ty swoją?

    Z praktyki.

    > Po co podważać? Wystarczy nie zaakceptować.

    Oczywiście. Uczniowi przysługuje skarga do dyrektora i kuratorim.
    Wynik może być tylko jeden. Nauczyciel podważa decyzję rodziców, do
    czego nie ma prawa.

    > Mam inny osąd. Poinformowanie szkoły, że rodzic wie o nieobecności dziecka
    > to jedno, zaś poinformowanie szkoły o powodzie tej nieobecności
    > (usprawiedliwienie/uzasadnienie) to co innego.

    Szkoła nie jest od oceniania uzasadnień rodziców.

    > Wyjaśnienie masz wyżej.

    Tak dalego władza nauczycielska jeszcze nie sięga.

    > Na szczęście to tylko twoje zdanie.
    > Niestety nie mogę go potraktować poważnie.

    Niestety nie tylko moje. Wielu innych prawników również.

  • 49. Data: 2005-09-18 00:04:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dgia63$ao2$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> pisze:

    > Z praktyki.
    Ja takoż.

    > Oczywiście. Uczniowi przysługuje skarga do dyrektora i kuratorim.
    > Wynik może być tylko jeden. Nauczyciel podważa decyzję rodziców, do
    > czego nie ma prawa.
    Nie, nie decyzję - tej faktycznie nie może podważyć, ale ja o tym nic nie
    pisałem. Czytaj bardziej uważnie. Nauczyciel może nie zaakceptować (albo -
    jesli wolisz - nie uwzględnić) usprawiedliwienia przedstawionego przez
    rodziców.

    > Szkoła nie jest od oceniania uzasadnień rodziców.
    Pewnie. Szkoła jest od ich przyjmowania albo odrzucania.

    > Niestety nie tylko moje. Wielu innych prawników również.
    Wymień tych "wielu" z nazwiska i z cytatami.

    Jotte

  • 50. Data: 2005-09-18 04:12:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jotte wrote:

> [...]
    > pisałem. Czytaj bardziej uważnie. Nauczyciel może nie zaakceptować (albo -
    > jesli wolisz - nie uwzględnić) usprawiedliwienia przedstawionego przez

    Nie może, bo nie jest od uwzględniania lub nie.

    > Pewnie. Szkoła jest od ich przyjmowania albo odrzucania.

    To tak jakby pani sekretarka decydowała o tym, czy przyjmie twoje
    podanie, czy nie.

    > Wymień tych "wielu" z nazwiska i z cytatami.

    Poczekaj jeszcze chwilę, to zobaczysz.