    From: Miernik <m...@f...org>
    Subject: Re: Urząd Celny
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 06 May 2005 10:09:03 GMT

    Martinezz <m...@o...pl> wrote:
    > Znajomek poszedł do UC i powiedziano mu że żadnych dokumentów na razie
    > ma nie składać bo wezwali już koordynatora z Nokii który sprawdzi czy
    > towar nie jest podróbką. Koordynator przyjechał i stwierdził że towar
    > jest podrobiony i towar zostaje skonfiskowany. Najciekawsze jest to że
    > osoba z Hong Kongu na certyfikat i pozwolenie na handel akcesoriami
    > Nokii i towar jest w 100% oryginalny.

    Co to jest za idiotyzm "towar podrobiony"?

    Jest totalnym idiotyzmem dzielić towary na "oryginalne" i "podrobione".
    Podrobione to może być 100 PLN.

    Ładowarka jest ładowarką, ładuje to jest ładowarką. Podrobiona to by
    była gdyby w obudowie ładowarki był piasek zamiast elektroniki.

    Jeżeli natomiast ktoś wyprodukował całkiem dobre ładowarki, i umieścił
    na nich napis "Nokia" nie produkując w imieniu Nokii, no to cóż,
    wprowadził klientów w błąd, należy się odszkodowanie klientom którzy już
    zdążyli kupić u niego ładowarki myśląć że są wyprodukowane przez Nokię,
    jakieś tam odszkodowanie dla Nokii, za utratę zysku, i tyle.

    Kiedy słyszę że nie dość że skonfiskowany jakiś towar, nazwany
    "podrobionym" typu myszki czy spodnie, to jeszcze został on zniszczony,
    to mnie krew zalewa że to się może dziać w imieniu prawa.

    Niszczyć owoc pracy rąk ludzkich tylko dlatego że napis jest nie taki?
    To jest bandytyzm, wandalizm w imieniu prawa. Działanie takie organów
    prawnych jest dla mnie moralnie równoznaczne z wandalami chodzącymi po
    ulicach i rozbijających samochody łomami dla własnej radochy.

    Najwyższą karą dopuszczalną dla takich do umieścili nie taki napis na
    produktach, powinna być konieczność usunięcia owych napisów z
    przedmiotów (typu napisy "Nokia" w powyższym przypadku), wymiana
    instrukcji obsługi, opakowań itp. Plus ewentualnie jakieś odszkodowanie
    dla firmy której nazwa została użyta bez zgody. Wszelkie konfiskaty i
    niszczenie uważam za bandytyzm w imieniu prawa. Coś jak zbrodnia sądowa.

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en