  • Data: 2005-05-06 08:49:52
    Temat: Urząd Celny
    Od: "Martinezz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mój znajomy na taki problem: sciągnoł ładowarki samochodowe Nokia z Hong
    Kongu.
    Jego kontrahent wysłał towar w trzech paczkach. Urząd Celny Pocztowy
    poinformował
    mojego znajomka o tym że przyszła paczka i wyraźnie w piśmie jest napisane że
    musi
    zgłosić się z dokumentami i od czasu złożenia papierów paczka zostanie poddana
    odprawie
    celnej. Towar bym sprowadzony na firme. Znajomek poszedł do UC i powiedziano mu
    że żadnych
    dokumentów na razie ma nie składać bo wezwali już koordynatora z Nokii który
    sprawdzi czy
    towar nie jest podróbką. Koordynator przyjechał i stwierdził że towar jest
    podrobiony i towar zostaje skonfiskowany. Najciekawsze jest to że osoba z Hong
    Kongu na certyfikat i pozwolenie
    na handel akcesoriami Nokii i towar jest w 100% oryginalny.
    Pytanie:
    1. Jeśli nie został zgłoszony towar do odprawy celnej przez mojego znajomego to
    dlaczego ten towar przepadł. Wydaje mi się że do czasu odprawy towar jest
    własnością osoby wysyłającej towar ?
    2. Jeśli towar nie jest zgłoszony do odprawy to po okresie 14 dni powinien być
    wysłany do nadawcy
    a dlaczego przepada ?
    3. Dlaczego Urząd Celny nie chciał żadnych papierów od mojego znajomego -
    wygląda to tak jakby towar z samego założenia miałby przepaść ?
    4. Dlaczego urząd celny nie poinformował o nadejściu dwóch innych przesyłek ?

    Te pytanie zostały zadane w Urzędzie Celnym jednakże nie było nikogo
    kompetentnego by na nie odpowiedzieć (ktoś na zwolnieniu, ktoś na urlopie).

    Czy ktoś z grupowiczów miał taki problem z UC albo wie jak coś takiego załatwić.

    Pozdrawiam

    Martinezz