  • 81. Data: 2005-11-24 14:33:14
    Temat: Re: Urpawnienia BSA
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > Wiesz zalezy kto i jak koduje

    On chyba sie troche na rzeczy znal ;]

    > art 183 ustep 1 KpK

    Zacytuje dla nieklikaczy o w ogole dla tych, co czuja awersje do googla:

    Art. 183. § 1. Świadek może uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli
    udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić jego lub osobę dla niego
    najbliższą na odpowiedzialność za przestępstwo lub wykroczenie.

    > nie, nie ma, jezeli nic nielegalnego
    > wczesniej nie znalezli to jedyne co Cie moze zmusic to obawa przez utrata
    > na jakis czas dysku.

    No to bylo juz. Ja sie pytalem - w rozwinieciu - a co jesli cos
    znalezli. A do tego znalezli dysk z plikiem/partycja/drugi dysk -
    zabezpieczone haslem. Wiec maja jeden dysk z "piratem" i drugi
    "zahaslowany" i teraz prosza o haslo. Zastosuje sie do Art. 183. § 1. i
    nie powiem. Wie cna mnie nie maja nic (po za pierwszym dyskiem).

    Idac dalej z takim teoretyzowaniem - mozliwe jest, ze ktos ma np. na
    dysku nielegalny soft i ma zaszyfrowany wolumen w ktorym jest np.
    pornografia dziecieca. Chlopcy dostaja cynk, ze gosc jest pirat a na
    dodatek pedofil. Znajduja co prawda piracki program, ale nie ma zadnych
    zdjec - jest podejrzenie, ze sa ukryte w zaszyfrowanej czesci. I nic nie
    mozna takiemu podejrzanemu o pedofilie zrobic? Tez zgodnie z Art. 183.?

    Pozdr

    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl
    ________________
    Deszcze Niespokojne - sf, opowiadania .......... http://tiny.pl/xxr1

  • 82. Data: 2005-11-24 14:55:27
    Od: "Benedykt" <b...@h...com>

    "mariposa doux" <m...@g...pl> wrote in message

    > Wiec pytam, czy sa jakies bezposrednie lub posrednie zapisy prawne,
    > ktore moga byc skuteczne w "przypominaniu" zapomnianych hasel.

    Zrozum, ze w specjalistycznych programach szyfrujacych preboot lub w
    sprzecie szyfrujacym jak wpiszesz inne haslo lub wsadzisz inny klucz to
    _NIE_ dostaniesz komunikatu w stylu "ZLE HASLO" !.

    Dysk bedzie wygladal na pusty, jakbys go dopiero przygotowywal do wgrania
    danych, przed chwila, sekunde temu. Nie mozna nawet ustalic czy haslo jest
    dobre czy zmyslone, bo jedno i drugie dziala poprawnie. Z tym, ze w drugim
    przypadku masz pusty dysk, ktory wlasnie zamontowales w komputerze.

    Software ma mala niedogodnosc. Kilkanascie sektorow jest rozszyfrowanych
    (tam gdzie siedzi kod rozszyfrowujacy) i moga sie tam znajdowac daty
    instalacji softu szyfrujacego. Sprzet natomiast szyfruje wszystko i na dysku
    nie widac nic ! Nikt lacznie z toba nie ustali czy cos bylo instalowane
    sekunde temu czy rok temu i czy dysk jest pusty czy pelny czy moze dopiero
    przygotowany do instalacji danych.

  • 83. Data: 2005-11-24 15:08:31
    Od: "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdjec - jest podejrzenie, ze sa ukryte w zaszyfrowanej czesci. I nic nie
    > mozna takiemu podejrzanemu o pedofilie zrobic? Tez zgodnie z Art. 183.?

    Jako oskarzony ma tym bardziej prawo odmowic skladania wyjasnien.
    Trudno wymagac by ktos pomagal z zdobywaniu dowodow przeciwko sobie.
    Inaczej moznaby go uznac za niepoczytalnego... No chyba ze cos obiecaja,
    np. zlagodzenie kary.

    Krzysiek Rudnik

  • 84. Data: 2005-11-24 15:27:10
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > zdjec - jest podejrzenie, ze sa ukryte w zaszyfrowanej czesci. I nic nie
    > mozna takiemu podejrzanemu o pedofilie zrobic? Tez zgodnie z Art. 183.?

    nie ma czegos takiego jak podejrzany o pedofilie w naszym prawie.
    Jezlei znajda taka partycje a ty nie odszyfryjesz to pisalem, moim zdaniem
    maja podstawy uzasadnione podejrzewac ze posiadasz cos nielegalnego i
    po prostu dysk (!) zostanie zabrany by biegly go zbadal. Ale podawac hasla
    nie musisz.

    P.

  • 85. Data: 2005-11-24 15:34:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > mylisz się

    To jak ktoś może być pokrzywdzony, jak jeszcze nie ma żadnych dowodów,
    że jakakolwiek krzywda się stała?

    To coś tak jak z ojcostwem? Że można po kolei wskazywać 'mających
    narzędzie' i to oni mają udowadniać niewinność?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 86. Data: 2005-11-24 15:45:10
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Benedykt wrote:

    > Zrozum, ze w specjalistycznych programach szyfrujacych preboot lub w
    > sprzecie szyfrujacym jak wpiszesz inne haslo lub wsadzisz inny klucz to
    > _NIE_ dostaniesz komunikatu w stylu "ZLE HASLO" !.

    Boze no i co z tego. Jak widac jakis kawalek dysku, ktory wyglada jak
    zaszyfrowany albo pusty to czy to tak trudno sie domyslic, ze jednak
    moze byc zaszyfrowany?

    Bakterii tez nie widac, a wywoluja choroby.

> [...]
    > sekunde temu czy rok temu i czy dysk jest pusty czy pelny czy moze dopiero

    I jestes pewny, ze oni zawsze przychodza, gdy komputery sa jeszcze nie
    wlaczone? I myslisz, ze nie znnaja i nie znajda modulu szyfrujacego
    sprzetowo?

    No chyba nie jestes tak naiwny, zeby myslec, ze ci co chodza sprawdzxac
    legalnosc oprogramowania nie maja PODSTAWOWEJ wiedzy technicznej, a do
    tego nie sa przeszkalani na co maja zwracac uwage.

  • 87. Data: 2005-11-24 18:37:33
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 24 Nov 2005 14:44:51 +0100,
    mariposa doux <m...@g...pl> screamed:

    > Ja wiem, Mitnick np. nie posdal hasel i jego dysk nie zostal
    > odszyfrowany...

    Nie porównuj tamtej sytuacji z ówczesną.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:211B ]
    [ 19:37:07 user up 10805 days, 7:32, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Beauty is beyond law.

  • 88. Data: 2005-11-24 18:38:42
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 24 Nov 2005 16:45:10 +0100,
    mariposa doux <m...@g...pl> screamed:

    > Boze no i co z tego. Jak widac jakis kawalek dysku, ktory wyglada jak
    > zaszyfrowany albo pusty to czy to tak trudno sie domyslic, ze jednak
    > moze byc zaszyfrowany?

    Zaszyfrowany albo zapisany losowymi wartościami. Stwierdzisz w 100%,
    który z przypadków nastąpił?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
    [ 19:38:11 user up 10805 days, 7:33, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If you remember the 60's, you weren't there.

  • 89. Data: 2005-11-24 18:50:02
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Artur M. Piwko" wrote:

    > In the darkest hour on Thu, 24 Nov 2005 14:44:51 +0100,
    > mariposa doux <m...@g...pl> screamed:

    > Nie porównuj tamtej sytuacji z ówczesną.

    Dlaczego?

  • 90. Data: 2005-11-24 18:52:52
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Artur M. Piwko" wrote:

    > Zaszyfrowany albo zapisany losowymi wartościami. Stwierdzisz w 100%,
    > który z przypadków nastąpił?

    - prosze pdac haslo do odszyfrowania dysku
    - nie podam

    - czy komputer byl wlaczony i dzialalo oprogramowania podczas wizyty
    policji
    - tak
    - czy po ponownym uruchomieniu komputera wystartowal system
    - nie
    - czy biegly stwierdzil uszkodzneie dysku lub utrate danych
    - nie
    - czy dysk moze byc zaszyfrowany
    - tak, na tasmie znaleziono sprzetowy szyfrator