    Date: Tue, 27 Dec 2011 15:53:00 +0100
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop na żądanie
    <4ef993ae$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <4ef9ab6e$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <4ef9cb14$0$1451$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>

    > On 2011-12-27, Tomasz Kaczanowski<kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Co kontekst? Kontekst jest dokładnie taki:
    > "Tylko za czas pracy, ew podróżowania w czasie, w którym normalnie jesteś
    > w pracy. Taki przywilej pracodawcy..."

    Przywilejem pracodawcy jest możliwość wysłania pracownika, wtedy gdy
    zajdzie taka potrzeba. Tak jak przywilejem pracownika jest wzięcie
    urlopu na żądanie, gdy zajdzie taka potrzeba.

    > O ile pracujesz poza domem to "dojazd" na miejsce pracy jest Twoim
    > ryzykiem, za który Ci nikt nie zapłaci "osobno". Musisz go sobie skalkulować
    > tak, by Ci się opłacało. Dotyczy to umowy o pracę, dzieła, zlecenia,
    > działalności, czy czego tam chcesz.

    No ale co w związku z tym, bo to ryzyko zawsze jest kalkulowane przy
    podejmowaniu pracy za konkretne wynagrodzenie. Ono jest tak jak ten
    standardowy planowany urlop, który pracodawca musi sobie wkalkulować
    zatrudniając pracownika. Natomiast delegacja i dojazd na nią jest
    ryzykiem dodatkowym (dla pracownika), tak jak i urlop na żądanie (dla
    pracodawcy).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl