    Date: Wed, 25 Aug 2010 13:14:49 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop i telefony w trakcie.

    W dniu 25-08-2010 10:47, spp pisze:

    > To napisałem w innym wątku:
    > Albo tak kombinuje, że nie chce nikogo dopuścić do swoich spraw albo
    > próbuje uzależnić działanie firmy (czytaj szefa) od swojej obecności co
    > daje jej lepszą pozycję przetargową w bojach o awanse czy podwyżki.

    I to jest dziwne? Tzn. zaskakuje Cię ze pracownik bardziej dba o swoją
    kieszeń niż o kieszeń szefa?
    I czy czasem żądanie podwyżki nie jest efektem tego, że pracownik czuje
    się odpowiedzialny za wszystko i zdany tylko na siebie?
    To duży stres nie mieć zastępstwa.
    Co jest skutkiem a co przyczyną nie zawsze jest jednoznaczne.

    > I tak bywa. :)
    > Ja na to patrzę raczej od strony pracodawcy i, rzeczywiście, w pierwszej
    > kolejności powinien zadbać aby takich ludzi nie było. Jeżeli jednak coś
    > takiego miało miejsce to należało się dokładnie przyjrzeć pracownikowi.

    Najpierw to szef musi zrobić rachunek sumienia.
    Ja wiem że odruchowo szuka się winnych wszędzie poza sobą, ale na samych
    odruchach to się daleko nie zajedzie.

    > Słowo 'asertywność' wciąż jeszcze jest wyrazem obcym dla pracowników i
    > ... ich szefów. :)
    >
    > BTW - czy żałowałaś że wymówienia nie złożyłaś wcześniej?

    Wcześniej o ile? Miesiąc? Rok? 3 lata?
    Nie wiem jak Ty, ale dla mnie istotny jest stosunek uciążliwości pracy
    do osiąganych korzyści.
    Jak uciążliwości przeważyły to złożyłam wypowiedzenie.

    Własna firma to też nie samo miodzio, ale korzyści górują nad
    uciążliwością bycia sobie sterem, żeglarzem, okrętem. Jak dotąd.

    Teraz sama mam pracowników i co do zastępowalności, panuje 100%
    redundancja. Z czego _wszystkie_ strony są zadowolone.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813