  • Data: 2004-06-22 17:02:39
    Temat: Re: Urlop bezplatny a praca
    Od: "waczek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wildcat" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:46d6.00000205.40d84756@newsgate.onet.pl...
    > W obecnym zakladzie pracy mam gwarancje pracy na 3 lata...
    > Chcialbym podjac (lepiej platna) prace w innym zakladzie np. na 1,5
    roku.
    > Czy moge wystapis o urolp bezplatny u obecnego pracodawcy?

    Możesz wystąpić z wnioskiem o udzielenie urlopu bezpłatnego, pracodawca
    może się zgodzić, ale nie musi. Są zakłady, w których nie ma problemu z
    uzyskaniem urlopu bezpłatnego, ale w niektórych "nie ma zwyczaju"
    udzielania urlopów bezpłatnych.

    > i czym to moze
    > skutkowac dla mnie i mojego obecnego pracodawcy?

    W czasie urlopu bezpłatnego stosunek pracy jest zawieszony. Pracownik nie
    świadczy pracy, a pracodawca nie wypłaca wynagrodzenia.
    Po zakończeniu urlopu bezpłatnego pracownik powinien się zgłosić do pracy
    lub - z pewnym wyprzedzeniem - poprosić o przedłużenie urlopu bezpłatnego
    na dalszy okres.
    W czasie urlopu bezpłatnego możesz podjąć pracę u innego pracodawcy.

    Pozdrawiam

    wa