  • 1. Data: 2015-10-31 15:54:32
    Temat: Urlop a zaświadczenie
    Od: "Kazio" <m...@p...fm>

    Witam

    W mojej firmie do 15 października trzeba było planować urlop wypoczynkowy na
    rok 2016. Część urlopu zaplanowałem w okresie 1-14 lipca z powodu trwającej
    w żłobku przerwy wakacyjnej. Mój plan urlopu nie został uwzględniony i
    dostałem od 1 do 12 sierpnia. Nie zgodziłem się z tym i planu urlopu nie
    podpisałem. Nadmieniam, że w roku 2014 i 2015 nie planowałem urlopu
    wypoczynkowego w lipcu i sierpniu, i całe wakacje pracowałem.

    Po kilku dniach otrzymałem telefon od osoby układającej plan z żądaniem
    dostarczenia zaświadczenia ze żłobka o mającej nastąpić w lipcu 2016
    przerwie wakacyjnej.

    Stąd pytania:

    1. Czy pracodawca ma prawo wymagać i żądać ode mnie takiego zaświadczenia ?
    2. Urlop mam zaplanowany 1-12 sierpnia. Czy nie powinno to być nieprzerwanie
    14 dni a nie 12, pomimo tego że 14 sierpnia wypada w niedziele ? Pracuje w
    systemie równoważnych norm czasu pracy, więc również w soboty, niedziele i
    święta, inaczej w tzw. ruchu ciągłym.

    POZDRAWIAM

    Kazio

  • 2. Data: 2015-10-31 16:03:18
    Temat: Re: Urlop a zaświadczenie
    Od: "Kazio" <m...@p...fm>

    Pragnę jeszcze dodać, że składając wniosek o urlop napisałem o przerwie w
    żłobku w ramach informacji dla osoby układającej plan urlopu.

    POZDRAWIAM

    Kazio

  • 3. Data: 2015-10-31 16:06:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-31 o 15:54, Kazio pisze:
> [...]
    >
    > Stąd pytania:
    >
    > 1. Czy pracodawca ma prawo wymagać i żądać ode mnie takiego zaświadczenia?

    Ma prawo żądać, nie musisz dać, o terminach urlopu decyduje pracodawca.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2015-10-31 16:42:29
    Od: Jan Niezbędnik <a...@g...com>

    > Stąd pytania:
    >
    > 1. Czy pracodawca ma prawo wymagać i żądać ode mnie takiego zaświadczenia ?

    co to za czasy, ja jeszcze pracuje w dobrej firmie, jak przełożony ma
    wątpliwości czy dać mi urlop to ja rozwiewam je znikając na L4 :)

  • 5. Data: 2015-10-31 17:29:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kazio wrote:
> [...]
    >
    > Stąd pytania:
    >
    > 1. Czy pracodawca ma prawo wymagać i żądać ode mnie takiego zaświadczenia ?

    Nie. Ale urlopu tez ci dac nie musi w lipcu.
    Ktoś ci chce iść na rękę, ale jakoś musi sobie radzić z osobami, ktore
    mają tysiąć powodów dla ktorych muszą mieć urlop w lipcu.

> [...]
    > niedziele ? Pracuje w systemie równoważnych norm czasu pracy, więc
    > również w soboty, niedziele i święta, inaczej w tzw. ruchu ciągłym.

    A gdzie jest napisane, ze to właśnie ta część musi byc 14 dniowa?

  • 6. Data: 2015-10-31 17:30:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan Niezbędnik wrote:

    > co to za czasy, ja jeszcze pracuje w dobrej firmie, jak przełożony ma
    > wątpliwości czy dać mi urlop to ja rozwiewam je znikając na L4 :)

    Fatalnie masz.
    Ja po powrocie z urlopu wpisuję ilę dni na nim byłem. :)

  • 7. Data: 2015-10-31 17:32:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-31 o 17:30, witek pisze:

    > Fatalnie masz.
    > Ja po powrocie z urlopu wpisuję ilę dni na nim byłem. :)

    Fatalnie, czyli marnujesz urlop na urlop ;)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-10-31 17:36:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Fatalnie, czyli marnujesz urlop na urlop ;)

    No niestety.

  • 9. Data: 2015-10-31 17:52:37
    Od: Jan Niezbędnik <a...@g...com>

    > co to za czasy, ja jeszcze pracuje w dobrej firmie, jak przełożony ma
    > wątpliwości czy dać mi urlop to ja rozwiewam je znikając na L4 :)

    a tak na poważnie to patrząc na niektórych młodych pracujących po 12h
    dziennie to mam wrażenie że oni nie wiedzą że można inaczej

    trza brać przykład z grecji...

  • 10. Data: 2015-10-31 20:17:51
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    To sa przyglu[y wioskowe ktore pomylily karola maya z karolem marksem.