  • Data: 2006-06-25 00:49:05
    Temat: Re: Upublicznienie nagranej rozmowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24.06.2006 Agaton <gigsa@USUN_wp.pl> napisał/a:
    > Czy zgodnie z Twoim rozumieniem filmując betoniarza na budowie należy
    > uzyskać jego pisemną zgodę? Czy przy okazji oddania do użytku

    Aby filmować - nie, aby rozpowszechnić jego wizerunek - tak. No chyba, że
    ten betoniarz to np. Majkel Dżekson który właśnie wmurowuje kamień
    węgielny lub stanowi szczegół filmowanej całości.

    > nowowybudowanej drogi mam wyciąć z relacji dyrektora lokalnej firmy,
    > która tę drogę wybudowała?

    Tak, jeśli chcesz to publikować a nie masz na to jego zgody. No chyba że
    to ponownie Majkel Dżekson który w tym momencie pełni obowiązki dyr. tej
    firmy.

    Zauważ, że to co wcześniej przytoczyłeś:
    "osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnie-
    niem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecz-
    nych, zawodowych,

    wymaga jednoczesnego spełnienia 2ch warunków: 1) ma być powszechnie znana
    i 2) ma wykonywać czynności związane z jej dzialanością zawodową,
    społęczną etc. Jeden nie wystarczy.

    --
    Marcin