  • 1. Data: 2005-05-05 20:24:51
    Temat: Upierdliwa sąsiadka POMOCY !!!
    Od: "Iza" <a...@p...fm>

    Witam serdecznie !!
    Mam takie pytanko a mianowicie moja sąsiadka kilka lat w stecz posadziła
    sobie orzecha, jak wiadomo drzewko rośnie i rośnie i od kilku lat mamy
    problem taki ze drzewko zawadza o druty prowadzące do naszego domu prąd. I
    co jakiś czas zdarza się tak, że drzewo powoduje pewnego rodzaju spęcia,
    znaczy się przy styczności z kablami pojawiają się groźne iskry. Wtedy za
    każdym razem dosłownie zmuszamy sąsiadkę do wycięcia drzewa, ale ona co roku
    tylko je przycina!! I za każdym razem muszę iść i się prosić o to by coś z
    tym zrobiła.
    Próbowałam już telefonów do Zakładu Energetycznego ale oni mają to ostro w
    pupie a ja się boję że któregoś razu przez to wszystko wybuchnie pożar. Mam
    dość corocznego latania do sąsiadki i mówienia że ma coś z tym zrobić!!
    Czy istnieje jakaś regulacja prawna, instytucja (w sumie nie chciałabym do
    sądu z tym lecieć bo to i kosztowne i trwa w cholere czasu) która pomogłaby
    rozwiązać problem raz na zawsze !!
    Proszę pomóżcie coś!!
    Iza

  • 2. Data: 2005-05-05 20:52:37
    Temat: Re: Upierdliwa sąsiadka POMOCY !!!
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Proszę pomóżcie co?!!

    Polej to drzewko preparatem Roundup ;-) Po tygodniu zadnych sladow, a po
    kilku tygodniach w zaleznosci od dawki uschnie albo przestanie sie
    rozwijac.

    http://www.substral.pl/roundup.php

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-05-06 00:32:40
    Od: "Maciej Muran" <.@.>

    Użytkownik "Iza" <a...@p...fm> napisał
    > Próbowałam już telefonów do Zakładu Energetycznego ale oni mają to
    > ostro w pupie

    Niech dadzą Ci to _na_piśmie_!
    Niech ZE podpisze się krwią, że gałęzie drzewa wplątane w przewody
    przyłącza nie stanowią _absolutnie_żadnego_ zagrożenia. W
    szczególności podczas wichury, burzy, śnieżycy i innych takich
    przyłącze nie jest i nie będzie narażone na jakiekolwiek
    niebezpieczeństwa.
    I nie dzwoń. Napisz do ZE poleconym za potwierdzeniem odbioru...
    Problem tylko w tym, że być może pierwsze co zrobi ZE, to wpadnie i
    zainstaluje Ci takie zabezpieczenie, że po jednoczesnym włączeniu
    żelazka i telewizora będziesz musiała do nich dzwonić z prośbą o
    wymianę bezpiecznika == kilkadziesiąt PLN. No ale może nie będą aż tak
    wredni, żeby ustalać najmniejsze z możliwych zapotrzebowanie na
    energię w obawie o kondycję orzecha ;)

    > a ja się boję że któregoś razu przez to wszystko
    > wybuchnie pożar.

    Czyli pojawia się pytanie, co na to Straż Pożarna?

    > Mam dość corocznego latania do sąsiadki i
    > mówienia że ma coś z tym zrobić!!

    Nie lataj (bo jeszcze sama zahaczysz o te druty) tylko spraw, żeby
    ktoś inny kazał jej zrobić porządek z drzewem. Jak nie chce po
    dobroci...
    Powodzenia życzę.

    --
    Maciek.

  • 4. Data: 2005-05-06 09:45:54
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 6 maj o godzinie 02:32, na pl.soc.prawo, Maciej Muran napisał(a):

> [...]
    > szczególności podczas wichury, burzy, śnieżycy i innych takich
    > przyłącze nie jest i nie będzie narażone na jakiekolwiek

    Wszystko zależy od tego gdzie jest *granica eksploatacji*. Jeżeli na
    'konsoli" umieszczonej na budynku - sprawa jest oczywista - przycinki
    drzew, krzewów itp jest w gestii ZE
    jeżeli ta granica eksploatacji jest na np. słupie przed działką - sprawa
    także jest prosta - przycinka drzew należy do .... właściciela.

> [...]
    > żelazka i telewizora będziesz musiała do nich dzwonić z prośbą o
    > wymianę bezpiecznika == kilkadziesiąt PLN.

    Co Ty pleciesz?
    Zabezpieczenie przedlicznikowe jest określone w Umowie o Sprzedaż Energii -
    a nie od widzimisię energetyka z pogotowia.
    Ma umowę na 16,5kW - ma zabezpieczenie 25A - basta.

    > No ale może nie będą aż tak wredni, żeby ustalać najmniejsze z możliwych
    > zapotrzebowanie na energię w obawie o kondycję orzecha ;)

    O czym ty bredzisz ?????
    Kto ustala jakies minimum ?????
    Zerknij facet lepiej do PE potem podejmuj polemikę.
    Jak w kategorii grupy odbiorców p. G wybiorę sobie 21kW - i taka mam
    zawartą umowe o sprzedaz energii - to tyle będę miał i amen.

    --
    Herbi
    06-05-2005 11:45:51

  • 5. Data: 2005-05-06 12:28:39
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-05 22:24 Iza napisał(a):
> [...]
    > sądu z tym lecieć bo to i kosztowne i trwa w cholere czasu) która pomogłaby

    Przewody muszą mieć minimalny odstęp od innych obiektów, jego wielkość
    zależy od poziomu napięcia. Niestety, nic więcej nie mogę pomóc, ale
    może zwrócić ZE na to uwagę.
    w.

  • 6. Data: 2005-05-06 16:15:21
    Od: "Iza" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przewody muszą mieć minimalny odstęp od innych obiektów, jego wielkość
    > zależy od poziomu napięcia. Niestety, nic więcej nie mogę pomóc, ale

    I to by było właśnie coś czego szukam tylko jak to może się nazywać i gdzie
    tego szukać ?? :/ bo w sumie jeśli chodzi o moje doświadczenia a ZE to są
    dość kiepskie, po jednym z telefonów przyjechali ale nie usunęli problemu na
    stałe tylko niedbale przycięli drzewko i wszystko :/ A z tym środkiem to też
    nie do końca jest ok bo ja mieszkam przy najbardziej ruchliwej ulicy i nawet
    o 1 w nocy ktoś może mnie zobaczyć (latarnia stoi dokładnie między moją
    działką a sąsiadki a drzewo jest oddalone od płotu o jakieś 3m :/)
    W sumie chciałam do niej iść i powiedzieć, że w tym roku oczekuję od niej
    zlikwidowania tego problemu na stałe, nie chce chodzić tam co roku i prosić
    się, żeby łaskawie coś z tym zrobiła, ale tu potrzebuje czegoś co ją
    wystraszy a mnie da jakąś możliwość weliminowania tego na stałe.. Pomóżcie
    naprawdę jestem już bezczynna :/
    IZa

  • 7. Data: 2005-05-06 17:29:41
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-06 18:15 Iza napisał(a):
    > I to by było właśnie coś czego szukam tylko jak to może się nazywać i gdzie
    > tego szukać ??

    Niestety, nie wiem. Chyba któraś z norm to reguluje, ale nie wiem, czy
    jej stosowanie jest obowiązkowe. Może Straż Pożarna pomoże?
    w.

  • 8. Data: 2005-05-06 19:26:41
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Polej to drzewko preparatem Roundup ;-) Po tygodniu zadnych sladow, a po
    > kilku tygodniach w zaleznosci od dawki uschnie albo przestanie sie
    > rozwijac.

    Orzech podlać chwasrobójczym Roundup'em :))) Chyba baniak na 100 litrów
    Roundupu musiałaby ciężarówką przywieźć.
    Anka

  • 9. Data: 2005-05-06 20:38:18
    Od: Piotr Radosz <p...@o...pl>

    ZE też trzeba zrozumieć. Niby mają obowiązek przycinania gałęzi ale jak się
    właściciel terenu nad którym przebiega linia uprze to sprawa przekichana -
    nikt się po sądach nie chce włóczyć. W praktyce wygląda to najcześciej że
    wycinki obejmują linie główne a w przyłączach najłatwiej jest wymienić
    przewody na izolowane. A co zrobić z właścicilem posesji, który świadom
    idącej nad działką linii napowietrznej sadzi sobie pod nią szpaler
    świerków...?
    Jeśli masz jakieś złączki na przewodach - całkiem prawdopodobne po tym co
    piszesz że są - pisz do skutku do ZE powołując się na stan techniczny
    przewodów przyłącza i zagrożenia. Fakt że jeśli masz w umowie sprzedaży
    granicę eksploatacji na słupie (z tego co wiem sporadyczne przpadki) to
    niestety będzie to twój problem + opłaty związane z wyłączeniem zasilania
    na czas wycinki.

    Piotr Radosz

  • 10. Data: 2005-05-07 05:37:06
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 6 maj o godzinie 22:38, na pl.soc.prawo, Piotr Radosz napisał(a):

    > ZE też trzeba zrozumieć. Niby mają obowiązek przycinania gałęzi ale jak się
    > właściciel terenu nad którym przebiega linia uprze to sprawa przekichana -
    > nikt się po sądach nie chce włóczyć.

    Właścicielem linii /zakładamy że tak jest/ jet ZE. N akim spoczywa
    obowiązek utrzymania linii w sprawności technicznej i zapewnieni
    bezpieczeństwa eksploatacji i użytkowania sieci? oczywiście że na ZE.

    Prace polegające na przycinaniu gałęzi drzew oraz wycinaniu drzew (za zgodą
    inspektora ochrony środowiska) wrastających w linie energetyczne 0,4 kV.
    Wycinka i przycinka drzew spowodowana jest koniecznością ochrony
    przeciwpożarowej w trosce o bezpieczeństwo ludzi i urządzeń oraz ma
    zapewnić sprawność sieci energetycznej (minimalna odległość każdego punktu
    korony drzewa od przewodów napowietrznej linii energetycznej wynika z
    obowiązujących przepisów normy N SEP E-003 /PN-E-05100-1/.
    http://66.102.9.104/search?q=cache:Jic2f1YNpWIJ:stud
    ent.uci.agh.edu.pl/~sep19/docs/konspekt%2520cz1.doc+
    PN-E-05100&hl=pl&lr=lang_pl

    > W praktyce wygląda to najcześciej że wycinki obejmują linie główne a
    > w przyłączach najłatwiej jest wymienić przewody na izolowane.

    Sugerujesz że w przypadku stosowania przewodów np. ASXS(n) przy niskich
    napięciach albo np. PAS, SAXKA przy ŚN - nie obowiązuje przycinka drzew i
    gałęzi ???

    > A co zrobić z właścicilem posesji, który świadom idącej nad działką linii
    > napowietrznej sadzi sobie pod nią szpaler świerków...?

    Nakazać mu ścięcie tych krzaków ;) - albo zmusić go do pisemnego
    oświadczenia że to na nim spoczywać będzie dopilnowanie by te drzewka nie
    wrosły w sieć ;) - stawiam "dólary przeciw orzechom" że wtedy by te drzewka
    posadowił w innym miejscu ;)

    > Jeśli masz jakieś złączki na przewodach - całkiem prawdopodobne po tym co
    > piszesz że są - pisz do skutku do ZE powołując się na stan techniczny
    > przewodów przyłącza i zagrożenia.

    Dodatkowo, jeżeli miała przerwy w dostawie energii do swojej nieruchomości
    przekraczające w roku 48 godzin - ma dodatkowy atut ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany