  • 1. Data: 2005-05-05 19:31:31
    Temat: "Platna protekcja"
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Czy Waszym zdaniem osoba, ktora podejmuje sie zalatwic komus prace w
    PRYWATNEJ firmie za oplata (na zasadzie: biore od wszystkich, a jesli komus
    sie nie uda, zwracam kase) moze poniesc odpwoiedzialnosc karna z jakiegos
    artykulu?
    Zakladam, ze osoba ta nie ma zadnych wplywow, ale nie przyzna sie do tego,
    ze ich nie ma; nie wskaze tez dokladnei jakie to sa wplywy a tym bardziej
    osoby, z ktora rzekomo wspoldziala.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2005-05-05 19:35:51
    Temat: Re: "Platna protekcja"
    Od: "nntrt" <n...@g...pl>

    A czy to nie podpada pod wyłudzenie mienia albo oszustwo? A szkodzenie
    wizerunkowi firmy? To moja opinia przyznam ze nie poparta kodeksem

  • 3. Data: 2005-05-05 20:01:28
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

> [...]
    > komus
    > sie nie uda, zwracam kase) moze poniesc odpwoiedzialnosc karna z jakiegos

    ROTFL. Ktos sie naoglądał filmu "konsul". Tam bohater, za podobny numer
    tylko z egzaminami wstępnymi trafil do wiezienia:-)

    HaNkA

  • 4. Data: 2005-05-05 20:23:58
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:d5du2j$hg0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > ROTFL. Ktos sie naoglądał filmu "konsul". Tam bohater, za podobny numer
    > tylko z egzaminami wstępnymi trafil do wiezienia:-)

    No tak, ale uczelnia to wszak instytucja PANSTWOWA :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-05-05 20:25:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    komus
    > sie nie uda, zwracam kase) moze poniesc odpwoiedzialnosc karna z

    Płatnej protekcji jej nie zarzucisz. Za to jest to pośrednictwo pracy no
    i kilka warunków musi spełnić. Przede wszystkim być zarejestrowanym
    podmiotem i mieć wpis do rejestru agencji (czy co tam trzeba, bo nie
    opamiętam, a nie mam ustawy pod ręką). Bez spełnienia tych wymogów
    dopuszcza się wykroczenia. Jest to w ustawie o promocji zatrudnienia i

> [...]
    tego,
    > ze ich nie ma; nie wskaze tez dokladnei jakie to sa wplywy a tym

    No to przy okazji może się załapać na zarzut oszustwa polegającego na
    tym, ze nie mogąc legalnie czegoś załatwić i nie mając takich możliwości
    przyjęła pieniądze. Zwłaszcza, jak zawiadomienie wpłynie od kilku osób,
    zanim zdąży im zwrócić przyjętą prowizję.