    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowy-- czy tak można?
    Date: Thu, 12 Dec 2002 13:09:09 +0100

    Użytkownik rafal napisał:
    > Nasz szanowny koleżka Depilator napisał coś takiego:
    >

    > umowy są praktycznie takie same, nawet czcionak jest podobna:)))

    Słodkie to... naprawdę. Pewnie Tomes New Roman albo Arial..
    I pewnie drukowane na laserówce?
    Skandal!!! Trzeba było kazac mu ja zmianić na wingdings i wykuc w granicie.

    > ..jestem włascicielem tej drugiej firmy....
    > kiedyś udało mi sie przechwycić umowę konkurencji:))
    > i dałem prawnikowi moją do "poprawki" ale nie pokazałem tej którą zdobyłem
    > tylo poinformowałem co powinno zostać zmienione...
    >
    > a otrzymałemł praktycznie kopię umowy mojej konkurencji:)))
    > myślę,że są takie rozwiązania (wytłumaczenia):
    > 1. konkurencja skorzystała z tego samego prawnika
    Prawnik podpisał lojalke? Jak nie, to ma prawo obsługiwać każdego, bez
    pytania o pozwolenie...

    > 2 konkurencja też sciągneła tą umowę z jakiegoś żródła
    I co jej zrobisz? Mają prawo.
    W internecie walaja się tony gotowych wzorów róznych umów, do wyboru do
    koloru...

    > 3. prawnik sciągnął umowę od konkurencji....
    I co z tego?

    Ja ciagle nie rozumiem problemu. Co chcesz uzyskać?

    Chcesz opatentowac formę (uklad teksu, czcionkę), treść (nikt inny nie
    bedzie miał prawo zawrzec w swojej umowie takich warunków jak ty masz)
    czy może sformułowania (np. "strony zgodnie oświadczają")?
    Mnie to pachnie paranoją... cięzką paranoją...

    Uwazasz ze umowa cywilno - prawna jest dziełem literackim??
    Przecież wiekszośc radców, notariuszy itp. posługuje sie gotowymi
    wzorami które się tylko docina do potrzeb danego klienta, ew. do zmiany
    przepisów.
    Czasem dopracowywali je przez lata, czasem ściągneli z gotowców, ale czy
    to ważne skąd się wzięły?
    Skoro mamy dobry wzór umowy który sie sprawdził, po co za kazdym razem
    zaczynac od nowa? Narażać się na to że coś sie przeoczy, coś ujmnie
    mniej precyzyjnie?
    Klient ma byc zadowolony a umowa ma spełniac swoją role, nie musi byc
    oryginalna.

    No chyba że postawiłes prawnikowi warunek że twoja umowa ma być jedyna w
    swoim rodzaju i pisana trzynastozgłoskowcem. Wtedy możesz sie czepiać.
    O ile zapłaciłes mu tantiemy za wyłaczność :-)))

    > więcej do głowy nic mi bnie porzychodzi.....
    > tylko pytanie co dalej.....
    Puknąć sie w głowę? Czasem pomaga...
    Albo pójść z tym do sądu... cały wydział cywilny bedzie miał radochę... :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl