  • 1. Data: 2010-08-31 17:44:57
    Temat: Umowa zlecenie, a miejsce wykonywania zlecenia
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Witam,

    Pewna firma chce podpisać z przyszłym "pracownikiem"
    umowę o dzieło, a nie chce umowy zlecenie. Praca ma być wykonywana
    w siedzibie firmy. Powód jest taki, że prawnik firmy stwierdził,
    iż w przypadku umowy zlecenie, zlecenie nie może być wykonywane
    w siedzibie firmy. Wydaje mi się, że nie ma przeszkód, żeby wkonywać
    zlecenie w siedzibie zleceniodawcy pod warunkiem opłacania ubezpieczenia
    wypadkowego.
    Jak wygląda ta sprawa?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo

  • 2. Data: 2010-08-31 17:48:10
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 31-08-2010 19:44, Robbo pisze:
> [...]
    > w siedzibie firmy. Wydaje mi się, że nie ma przeszkód, żeby wkonywać
    > zlecenie w siedzibie zleceniodawcy pod warunkiem opłacania ubezpieczenia

    Prawnik boi się, że taka umowa zlecenia z miejscem wykonywania w
    siedzibie firmy mogłaby zostać zakwalifikowana przez inspekcję pracy
    jako umowa o pracę. To mogłoby narobić "smrodu" firmie i powodować
    konieczność zapłaty kary.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-08-31 17:54:36
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Dzięki.

  • 4. Data: 2010-08-31 18:20:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/31/2010 12:44 PM, Robbo wrote:
> [...]
    > w siedzibie firmy. Wydaje mi się, że nie ma przeszkód, żeby wkonywać
    > zlecenie w siedzibie zleceniodawcy pod warunkiem opłacania ubezpieczenia

    bo pewnie wczesniej trafili na takiego, co to poszedl do sadu pracy
    twierdzac, ze to nie bylo zlecenie tylko regularna praca w godzinach od
    do pod nadzorem i wygral.

  • 5. Data: 2010-08-31 18:27:09
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > bo pewnie wczesniej trafili na takiego, co to poszedl do sadu pracy
    > twierdzac, ze to nie bylo zlecenie tylko regularna praca w godzinach od do
    > pod nadzorem i wygral.

    Raczej nie, bo firma jest młoda. Pewnie zabezpieczają się na zapas.

    Robbo

  • 6. Data: 2010-08-31 19:19:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c7d3f98$0$22812$65785112@news.neostrada.pl Robbo
    <y...@m...com> pisze:

> [...]
    > w siedzibie firmy. Wydaje mi się, że nie ma przeszkód, żeby wkonywać
    > zlecenie w siedzibie zleceniodawcy pod warunkiem opłacania ubezpieczenia
    Masz słuszność.
    Umowa-zlecenie to umowa starannego wykonania, umowa o dzieło to umowa
    rezultatu.
    Nie ma przeszkód aby jedna czy druga była wykonywana w siedzibie firmy.
    Nie zawsze da się manipulować tymi typami umów, zależy co tak naprawdę
    będzie przedmiotem umowy.
    Poza tym .B:artek może mieć słuszne podejrzenie.

    --
    Jotte