eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Umowa z TPSA
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2005-12-17 11:01:27
    Temat: Umowa z TPSA
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    Witam szanowną grupę

    Sprawa dotyczy mojego brata, ale dla jasności będę pisał w 1. osobie.

    W kwietniu zmarła nasza mama. Od 12-13 lat była abonentem TPSA - umowa była na
    nią. Wraz z jej śmiercią umowa, zgodnie z regulaminem, wygasła, o czym
    oczywiście ponformowałem TPSA. Telefonu jednak nie wyłączono.

    Pod naciskiem większości rodziny postawiłem jednak zatrzymać telefon, dokonując
    jedynie zmiany abonenta. Jest taka usługa w regulaminie TPSA. W odpowiednim
    biurze wyłuszczyłem o co mi chodzi, na co pani konsultant zaproponowała
    zachowanie numeru za 10 zł brutto. Podpisałem więc umowę. Tylko teraz okazuje
    się, że podpisałem umowę nie na to, co chciałem!

    Z końcem października postawiłem definitywnie zerwać z TPSA i wypowiedziałem
    umowę. Z końcem listopada wyłączono telefon. No i o to chodziło. Ale parę dni
    później TPSA przysłała mi fakturę z pozycją "opłaty inne" na 180 zł brutto.
    Żadnych "opłat innych" nie zamawiałem, więc dzwonię pod 9393, gdzie dowiaduję
    się, że:

    1) w maju podpisałem umowę nie na zmianę abonenta, ale o promocyjne przyłączenie
    do sieci TPSA za 10 zł. Nadmieniam, że żadnego przyłączenia nie było, bo telefon
    działał non stop. Dokonano jedynie zmian w nazwisku abonenta.

    2) Zerwałem umowę lojalnościową i za to ta opłata. A ja nie chciałem żadnej
    umowy lojalnościowej, tylko zmianę abonenta w związku ze śmiercią mamy. Usługę
    wymienioną w regulaminie TPSA! Paradoksem jest, że mama była lojalnym abonentem
    przez 13 lat a na do widzenia TPSA robi mi taki numer.

    Będę reklamował oczywiście fakturę. Mam zamiar zwrócić uwagę (tylko komu?), że
    otrzymałem umowę nie na usługę którą zamówiłem. Pobrano ode mnie opłatę za
    przyłączenie (10 zł), chociaż przyłączenia nie było. A teraz pobierają opłatę za
    odłączenie!
    Wiem, trzeba było czytać umowę. Ale wierzcie mi, po śmierci kogoś tak bliskiego
    studiowanie umów, regulaminów, cenników i kruczków jest mało pociągające. Jestem
    gotów zapłacić za zamawianą usługę (48,80-10,00), nie za nabijanie statystyk
    TPSA.

    Prośba do was: na co jeszcze zwrócić uwagę przy reklamacji. Do kogo jeszcze
    napisać? FK? UOKiK? Już teraz czy poczekać na odpowiedź TPSA (wiadomo jaka
    będzie)? I jak szacujecie szansę na udaną reklamację?

    --
    Marcin Majchrzak, w imieniu brata

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2005-12-17 16:28:44
    Temat: Re: Umowa z TPSA
    Od: "Grzegorz Z." <b...@g...pl>

    Dnia 17 Dec 2005 12:01:27 +0100, Marcin Majchrzak napisał(a):

    > dę reklamował oczywiście fakturę. Mam zamiar zwrócić uwagę (tylko komu?), że
    > otrzymałem umowę nie na usługę którą zamówiłem. Pobrano ode mnie opłatę za
    > przyłączenie (10 zł), chociaż przyłączenia nie było. A teraz pobierają opłatę za
    > odłączenie!
    > Wiem, trzeba było czytać umowę. Ale wierzcie mi, po śmierci kogoś tak bliskiego
    > studiowanie umów, regulaminów, cenników i kruczków jest mało pociągające. Jestem
    > gotów zapłacić za zamawianą usługę (48,80-10,00), nie za nabijanie statystyk
    > TPSA.

    Cesja w przypadku abonentów prywatnych TP polega na rozwiązaniu jednej
    umowy i podpisaniu drugiej. Tak przynajmniej zrobiono, gdy ja z mojej matki
    przepisałem umowę na siebie. Czyli te 10 zł to zapewne była jakaś
    "promocyjna opłata za podłączenie" i w związku z ową "promocją"
    "zobowiązałeś się do nierozwiązywania umowy przez xx miesięcy"

    --
    Sometimes the only thing more dangerous than the question is an answer.
    (Ferengi Rule Of Acquisition #208)


  • 3. Data: 2005-12-17 16:48:19
    Temat: Re: Umowa z TPSA
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Majchrzak napisał(a):

    > 1) w maju podpisałem umowę nie na zmianę abonenta, ale o promocyjne przyłączenie
    > do sieci TPSA za 10 zł. Nadmieniam, że żadnego przyłączenia nie było, bo telefon
    > działał non stop. Dokonano jedynie zmian w nazwisku abonenta.
    >
    > 2) Zerwałem umowę lojalnościową i za to ta opłata. A ja nie chciałem żadnej
    > umowy lojalnościowej, tylko zmianę abonenta w związku ze śmiercią mamy. Usługę
    > wymienioną w regulaminie TPSA! Paradoksem jest, że mama była lojalnym abonentem
    > przez 13 lat a na do widzenia TPSA robi mi taki numer.
    [...]

    >
    > Prośba do was: na co jeszcze zwrócić uwagę przy reklamacji. Do kogo jeszcze
    > napisać? FK? UOKiK? Już teraz czy poczekać na odpowiedź TPSA (wiadomo jaka
    > będzie)? I jak szacujecie szansę na udaną reklamację?
    >


    Jeżeli rzeczywiście jest to nowa umowa ORAZ w umowie lub w załaczniku
    jest zawarte prawo do odszkodowania z tytułu jej wcześniejszego
    zerwania, to formalnie tepsa jest w porządku. Jedyne na czym mógłbyś
    bazować, jest wprowadzenie w błąd przy zawarciu nowej umowy, ale - jak
    sądzę - nie jesteś w stanie tego udowodnić.

    Spróbuj skontaktować sie z lokalnym rzecznikiem praw konsumenta. Może
    on jest Ci w stanie cokolwiek pomóc (np. były już takie przypadki na tym
    terenie)

    M.


  • 4. Data: 2005-12-17 17:03:24
    Temat: Re: Umowa z TPSA
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Nie.
    JaC


    > Cesja w przypadku abonentów prywatnych TP polega na rozwiązaniu jednej umowy i
    podpisaniu drugiej.


  • 5. Data: 2005-12-17 17:50:29
    Temat: Re: Umowa z TPSA
    Od: "Grzegorz Z." <b...@g...pl>

    Dnia Sat, 17 Dec 2005 18:03:24 +0100, 666 napisał(a):

    > Nie.
    > JaC
    >
    >
    >> Cesja w przypadku abonentów prywatnych TP polega na rozwiązaniu jednej umowy i
    podpisaniu drugiej.

    Ja tylko opisuję jak było w moim przypadku. Może pani z Telepunktu się "nie
    chciało inaczej" bo gdyby miałoby to być przeniesienie umowy to "musiała by
    pójść i poszukać" ? ;-)

    --
    Sometimes the only thing more dangerous than the question is an answer.
    (Ferengi Rule Of Acquisition #208)


  • 6. Data: 2005-12-17 20:45:24
    Temat: Re: Umowa z TPSA
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > 1) w maju podpisałem umowę nie na zmianę abonenta, ale o promocyjne przyłączenie
    > do sieci TPSA za 10 zł. Nadmieniam, że żadnego przyłączenia nie było, bo telefon
    > działał non stop. Dokonano jedynie zmian w nazwisku abonenta.

    Przeczytales umowe ????????????????????????????????????????????

    --
    Krzysiek, Krakow


  • 7. Data: 2005-12-17 21:02:50
    Temat: Re: Umowa z TPSA
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>



    KrzysiekPP wrote:
    >
    > > 1) w maju podpisałem umowę nie na zmianę abonenta, ale o promocyjne przyłączenie
    > > do sieci TPSA za 10 zł. Nadmieniam, że żadnego przyłączenia nie było, bo telefon
    > > działał non stop. Dokonano jedynie zmian w nazwisku abonenta.
    >
    > Przeczytales umowe ????????????????????????????????????????????

    Nie!!!!!!111111111111111111jedenjedenjeden ;))))))))))))))))

    --
    uwaga zmiana nika i imajli - ale to dalej to dalej ja ;) tak tak!!!!
    ____________________________________________________
    ________________
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1