  • Data: 2005-06-05 21:03:41
    Temat: Re: Umowa wydawnicza
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Savage" <s...@o...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
    news:d7voat$ot3$1@korweta.task.gda.pl...
    > Witam,
    >
    > Zwracam sie do Was z nastepujacym problemem. Napisalem ksiazke i znalazlem
    > wydawce. Wydawca porponuje mi niewielka zaplate w zamian za przeniesienie
    > praw autorskich na wydawce. Czy mimo tak skonstruowanej umowy nie
    > przysluguja mi np. dodatkowe tantiemy za kazda wydana ksiazke? Czy moze
    > jednak ta zaplata jest wszystkim co moge otrzymac po podpisaniu tak
    > skontruowanej umowy??

    Przede wszystkim pytanie - czy to są materialne prawa autorskie? Bo tylko
    takie mogą zostać przeniesione na kogokolwiek; prawa niematerialne są
    niezbywalne.

    Więc mam nadzieję, że chodzi o przeniesienie materialnych praw autorskich;
    co i tak nie jest korzystne... Pozbywasz się w ten sposób jakiegokolwiek
    wpływu na swoje dzieło. A jak to będzie bestseller???

    Uczciwiej byłoby (ze strony wydawcy) podpisanie umowy nie na jakaś kwotę,
    ale na tantiemy od ilości sprzedanych egzemplarzy. Tak się zwyczajowo robi w
    umowach z Autorami.

    --
    Pozdrawiam - Maciej Ślużyński
    Skąd to wiem? Z mojej książki!