  • 1. Data: 2004-10-12 11:37:26
    Temat: Umowa sprzedazy/kupna samochodu osobowego
    Od: "Aleksandra" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czy w umowie powinna znalezc sie informacja o "przebiegu" ?
    Czy i w jakich przypadkach nie trzeba jej sporzadzac i wystarczy faktura ?
    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
    Aleksandra

  • 2. Data: 2004-10-12 11:42:31
    Temat: Re: Umowa sprzedazy/kupna samochodu osobowego
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Aleksandra" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:ckgflm$c3o$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy w umowie powinna znalezc sie informacja o "przebiegu" ?

    nie musi tam byc, powiem wiecej - nieslyszalem, zeby ktos taka
    informacje umieszczal w umowie

    pozdro

  • 3. Data: 2004-10-12 11:54:34
    Od: "Ola Walczak" <a...@W...gazeta.pl>

    MOi rodzice kupili samochod z komisu. Przebieg ogloszony przez komis to
    90.000 - w rzeczywistoci - 190.000. ( wg kart przegladow zdanych przez
    wlasciciela juz po sprzedazy)
    Co robic w takiej sytuacji ?

  • 4. Data: 2004-10-12 11:54:42
    Od: <a...@W...gazeta.pl>

  • 5. Data: 2004-10-12 11:54:46
    Od: "Aleksandra" <a...@W...gazeta.pl>

  • 6. Data: 2004-10-12 12:01:56
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Aleksandra" <a...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ckggm6$gre$1@inews.gazeta.pl...
    > MOi rodzice kupili samochod z komisu. Przebieg ogloszony przez komis
    > 90.000 - w rzeczywistoci - 190.000. ( wg kart przegladow zdanych przez
    > wlasciciela juz po sprzedazy)
    > Co robic w takiej sytuacji ?

    mozecie jakos udowodnic, ze komis swiadomie wprowadzil kupujacych w
    blad?
    nawiasem mowiac,przebieg ze stanem technicznym ma zwiazek luzny.
    znacznie bardziej celowe by bylo udowodnienie istnienia wady o ktorej
    komis wiedzial, a niepowiedzial.

    pozdro

  • 7. Data: 2004-10-12 14:35:45
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    xmarcel wrote:
    > mozecie jakos udowodnic, ze komis swiadomie wprowadzil kupujacych w
    > blad?

    A musiał świadomie? Moim zdaniem towar jest niezgodny z umową wraz ze
    wszystkimi tego konsekwencjami.

    > nawiasem mowiac,przebieg ze stanem technicznym ma zwiazek luzny.
    > znacznie bardziej celowe by bylo udowodnienie istnienia wady o ktorej
    > komis wiedzial, a niepowiedzial.

    KG

  • 8. Data: 2004-10-12 21:13:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Oct 2004, kam wrote:

> [...]
    > +
    > + A musiał świadomie? Moim zdaniem towar jest niezgodny
    > + z umową wraz ze wszystkimi tego konsekwencjami.

    Hmk... a konsekwencje jakie ?
    *Zakładając* że jest to "zwyczajny komis właściwy" :) (czyli
    umowa komisu wg KC) to:
    - nie był sprzedawany towar nowy
    - umowa nie jest "konsumencka" (sprzedawcą NIE JEST komis)
    - umowa pewnikiem zawierała zapiski w stylu "komis nie odpowiada
    za wady prawne oraz ukryte wady fizyczne towaru"...

    *Świadomie* albo (chyba tak gdzieś widziałem) "mimo że z łatwością
    mógł się dowiedzieć" to co innego !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-10-12 21:26:41
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Hmk... a konsekwencje jakie ?
    > *Zakładając* że jest to "zwyczajny komis właściwy" :) (czyli
    > umowa komisu wg KC) to:
    > - nie był sprzedawany towar nowy

    co z tego? poza uprawnieniem do skrócenia odpowiedzialności do 1 roku

    > - umowa nie jest "konsumencka" (sprzedawcą NIE JEST komis)

    a kto?
    Jeśli tylko kupił konsument stosujemy ustawę o szczególnych (...)
    (art.770[1] kc)

    > - umowa pewnikiem zawierała zapiski w stylu "komis nie odpowiada
    > za wady prawne oraz ukryte wady fizyczne towaru"...

    odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową nie można ograniczyć;
    także w przypadku sprzedaży przez komisanta

    > *Świadomie* albo (chyba tak gdzieś widziałem) "mimo że z łatwością
    > mógł się dowiedzieć" to co innego !

    tak, ale to nie rękojmia

    KG