  • 1. Data: 2004-04-21 10:28:56
    Temat: Umowa przyrzeczona + kredyt
    Od: Jan Kuwalski <k...@p...onet.pl.invalid>

    Witam wszystkich
    Wkrótce finalizuję zakup mieszkania u developera i mam problem.
    Przejrzałem archiwum (tak mi sie wydaje) i nie znalazłem rozwiązania.
    Natariusz spytał czy do zakupu mieszkania u developera był brany kredyt
    (BYL), bo chce to wpisac do umowy notarialnej.
    W umowie z bankiem nie bylo mowy o żadnym wpisywaniu kredytu do umowy
    notarialnej. Jest 'tylko' klauzula, że w momencie kiedy staje sie
    wlascicielem mieszkania to mama 2 tygodnie na uregulowanie spraw w hipotece
    (wpis do ksiegi ze mieszkanie jest czesciowo banku).

    Czy mozecie mi powiedziec - z waszego doswiadczenia - czy notariusz ma
    wpisywac do umowy przyrzeczonej pomiedzy mna a deweloperem 'cos' na temat
    kredytu ? z tego co mi sie wydaje to nie powinno byc jego spraw skad byly
    wziete pieniadze na zakup mieszkania ?

    a moze sie myle i chodzi o to zeby po splaceniu kredytu ponownie spisac
    umowe notarialna (koszty) ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-21 12:34:21
    Temat: Re: Umowa przyrzeczona + kredyt
    Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>

    "Jan Kuwalski" <k...@p...onet.pl.invalid> wrote in message
> [...]
    hipotece
    > (wpis do ksiegi ze mieszkanie jest czesciowo banku).

    Notariusz wskazuje źródło finansowania. Poza tym nie za bardzo rozumiem,
    jaką umowe spisujesz? Przyrzeczoną, czy też ostateczną.
    Ja osobiście widziałem umowe, gdzie płatności były np. rozbite na transze i
    wskazane było, które części idą z kredytu.
    Poza tym bank nie jest współwłascicielem mieszkania, tylko zabezpiecza swoje
    prawa wpisem w dziale IV księgi wieczystej - hipoteka.

    > a moze sie myle i chodzi o to zeby po splaceniu kredytu ponownie spisac
    > umowe notarialna (koszty) ?

    Nie, nie ma takiej potrzeby. Patrz wytłumaczenie powyzej. Dostaniesz tylko
    zgodę na wykreslenie hipoteki.

  • 3. Data: 2004-04-21 22:18:24
    Od: "Ania" <e...@a...pl>

> [...]
    > wziete pieniadze na zakup mieszkania ?
    >
    > a moze sie myle i chodzi o to zeby po splaceniu kredytu ponownie spisac

    My własnie dzisiaj podpisaliśmy umowę o zakup mieszkania i notariusz nic
    takiego nie wpisał do umowy