    From: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa przyrzeczona + kredyt
    Date: Wed, 21 Apr 2004 14:34:21 +0200

    "Jan Kuwalski" <k...@p...onet.pl.invalid> wrote in message
    news:b6jc80hnlsi1vvr5vohb1fofgi1evj7msp@4ax.com...
    > Witam wszystkich
    > Wkrótce finalizuję zakup mieszkania u developera i mam problem.
    > Przejrzałem archiwum (tak mi sie wydaje) i nie znalazłem rozwiązania.
    > Natariusz spytał czy do zakupu mieszkania u developera był brany kredyt
    > (BYL), bo chce to wpisac do umowy notarialnej.
    > W umowie z bankiem nie bylo mowy o żadnym wpisywaniu kredytu do umowy
    > notarialnej. Jest 'tylko' klauzula, że w momencie kiedy staje sie
    > wlascicielem mieszkania to mama 2 tygodnie na uregulowanie spraw w
    hipotece
    > (wpis do ksiegi ze mieszkanie jest czesciowo banku).

    Notariusz wskazuje źródło finansowania. Poza tym nie za bardzo rozumiem,
    jaką umowe spisujesz? Przyrzeczoną, czy też ostateczną.
    Ja osobiście widziałem umowe, gdzie płatności były np. rozbite na transze i
    wskazane było, które części idą z kredytu.
    Poza tym bank nie jest współwłascicielem mieszkania, tylko zabezpiecza swoje
    prawa wpisem w dziale IV księgi wieczystej - hipoteka.

    > a moze sie myle i chodzi o to zeby po splaceniu kredytu ponownie spisac
    > umowe notarialna (koszty) ?

    Nie, nie ma takiej potrzeby. Patrz wytłumaczenie powyzej. Dostaniesz tylko
    zgodę na wykreslenie hipoteki.