  • 1. Data: 2007-01-30 19:09:47
    Temat: Umowa o zakazie konkurencji a art. 52 KP
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Witajcie! :-)

    Mam nastepujace pytanie: czy w umowie o zakazie konkurencji (zawartej na
    podstawie art.101 ze zn. 1 KP - w czasie trwania stosunku pracy)
    dopuszczalne jest zawarcie sankcji, wedle ktorej podjecie przez
    pracownika dzialan konkurencyjnych bedzie stanowic ciezkie naruszenie
    obowiazkow pracowniczych (a wiec uprawnialo pracodawce do rozwiazania
    stosunku pracy w trybie art. 52 k.p.)?

    pozdr
    luck

  • 2. Data: 2007-01-30 19:32:50
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji a art. 52 KP
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *kauzyperda* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

> [...]
    > dzialan konkurencyjnych bedzie stanowic ciezkie naruszenie obowiazkow
    > pracowniczych (a wiec uprawnialo pracodawce do rozwiazania stosunku pracy

    Nie, bo konsekwencje z art. 52 kp nie wynikają z treści umowy.
    Aczkolwiek oczywiście naruszenie zakazu konkurencji może powodować
    rozwiązanie umowy na podst. art. 52 kp.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2007-01-31 10:26:00
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Nie, bo konsekwencje z art. 52 kp nie wynikają z treści umowy.
    > Aczkolwiek oczywiście naruszenie zakazu konkurencji może powodować
    > rozwiązanie umowy na podst. art. 52 kp.

    Dzieki za odpowiedz!

    Czyli jak rozumiem nie moge sie umowic, ze w razie naruszenia umowy o
    zakazie konkurencji bedzie to ciezkie naruszenie obowiazkow
    pracowniczych, ale moge w umowie zawrzec w takim razie "informacyjnie"
    nastepujace sformulowanie:
    /to jest akurat ze wzroku dostepnego w Lex'ie):

    "2. Niezależnie od odpowiedzialności materialnej, określonej w ust. 1,
    Pracodawca może zastosować wobec Pracownika naruszającego postanowienia
    umowy odpowiedzialność porządkową, a w uzasadnionych przypadkach
    wypowiedzieć umowę o pracę lub rozwiązać ją bez wypowiedzenia z winy
    Pracownika (art. 52 § 1 pkt 1 k.p.)."

    pozdr
    luck

  • 4. Data: 2007-01-31 10:47:14
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *kauzyperda* na tej grupie:

> [...]
    > umowy odpowiedzialność porządkową, a w uzasadnionych przypadkach
    > wypowiedzieć umowę o pracę lub rozwiązać ją bez wypowiedzenia z winy

    Tak, moim zdaniem właśnie tak.
    Rzecz w tym, że postanowienia takie powinny w pierwszym rzędzie wynikać
    z regulaminu pracy lub UZP.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl