  • Data: 2005-08-17 22:06:11
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarcinS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ddvcrg$ch0$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > nie zgadzam się,
    > raczej należałoby uznać, ze umowa w tej części właśnie obowiązuje
    > (oczywiście wszystko zależy od brzmienia zakazu).

    Ja się z tym zgodzić nie mogę. Wszak z reguły na końcu umowy jedna ze
    stron wypowiada umowę drugiej. Nie można wypowiedzieć części umowy. A
    jak wypowie całą, to przy okazji również i przedmiotowy zakaz.

    > dlaczego?
    > w umowie agencyjnej tak wolno.
    > Ustawodawca nie wprowadził zasady, że prowadzenie działalności
    > konkurencyjnej bez wynagrodzenia jest jakoś bardzo "be" skoro w tym
    > typie umowy wyraźnie to dopuścił.

    Toteż zaznaczyłem, że moim zdaniem.

    > przecież mowa właśnie o działalności konkurencyjnej.

    Nie do końca. Zobacz na czyj post ja odpisywałem i co w nim napisał
    Liwiusz. W tym wypadku chodziło o tego typu unormowanie:

    "[...]-biorca nie może pracować w [firmy_konkurencyjne] na podstawie
    [...], umowy o pracę przez okres [xxx] miesięcy po rozwiązaniu
    niniejszej umowy pod rygorem kary umownej w wysokości [...]"

    Podejrzewam, ze nie na każdym możliwym etacie będzie konkurował z
    byłym pracodawcą.