    From: "dan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o zakazie konkurencji
    Date: Tue, 12 Jul 2005 22:11:06 +0200

    Co to znaczy bezskuteczna? Owszem, na pracowniku przestaje ciazyc zakaz
    podjecia konkurencyjnego zatrudnienia, ale pracodawce obciaza obowiazek
    zaplacenia odszkodowania za caly okres na jaki zawarto umowe. Co innego
    jesli umowa zostaje rozwiazana przez wypowiedzenie, jezeli takowe w umowie
    przewidziano. Jest to stanowisko ugruntowane i bezsporne w doktrynie i
    judykaturze. To co piszesz w tych watkach, jest stanowiskiem odosobnionym ,
    a co wiecej, nieuzasadnionym i nie ma mowy zeby moglo ostac sie w sadzie.

    To jest wlasnie rownosc stron. Bo w imie czego pracownik mialby byc zwiazany
    umowa przez caly okres zakazu, bez mozliwosci jej wczesniejszego rozwiazania
    (przy zalozeniu ze wypowiedzenia nie przewidziano w umowie), a pracodawca
    moglby sie dowolnie z niej zwolnic, podajac ze upadly przyczyny zakazu
    konkurencji. Powodowaloby to nieuzasadnione uprzywilejowanie jednej strony.

    Dan