    From: "IGOR" <i...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o zakazie konkurencji
    Date: Mon, 11 Jul 2005 16:12:57 +0200
    Sender: i...@v...pl@167-71.82-139.bia.tkb.net.pl

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dat785$piu$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "IGOR" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
    >> >
    > Znasz to z własnego doświadczenia tzn. wyrok sadowy czy tylkoz sugesti
    > prawników firmy, z której miałbyś otrzymać odszkodowanie?
    > Jeśli chodzi o mój przypadek to jestem wstanie udowodnić,że nie tylko nie
    > ustały powody ale zakres dostępu do informacji firmy został rozszerzony po
    > awansie.

    Znam to z sugestii moich prawników, którzy stwierdzili że to pracodawca
    określa czy utrzymuje zakaz konkurencji (powiniem podkreslić to zdanie bo w
    kolejnym cytowanym powyzej Twoim zdaniu mowisz o dostepie do informacji
    czyli tajemnicy przedsiebiorcy, a są to zgola zupelnie odrebne i INNE
    zagadnienia regulowane innymi dokumentami!!!).

    > To że nie są wiążące to wiem. Jednak dobrze przedstawione w procesie na
    > pewno są pomocne. Jednak coś w tej mojej umowie jest jednak nie tak, gdyż
    > po moim piśmie odnośnie realizacji przez byłego pracodawcy zapisów umowy,
    > wszystkim pracownikom firmy, którzy przedmiotową umowę mieli zawartą dano
    > do podpisania aneks do umowy, w którym dopisano paragraf o możliwości
    > wypowiedzenia umowy.

    Zgoda są pomocne i zgoda firma "zlapała się" na dyskusyjnym paragrafie i go
    poprawila żeby nie szarpać się w przyszłości tylko mieć "automat"

> [...]
    > wyłączył możliwości wcześniejszego rozwiązania umowy o zakazie
    > konkurencji,
    > byleby tylko strony dokonały odpowiednich uzgodnień w tym zakresie. ....
    > ...Wreszcie, zapisana w punkcie 4 umowy dopuszczalność zerwania jej
    > jedynie
    > przez pracodawcę prowadzi do sytuacji, w której pracownik nigdy nie mógłby
    > uzyskać odszkodowania, gdyż gdyby podjął działalność konkurencyjną -
    > ponosiłby za to odpowiedzialność, gdyby zaś przestrzegał zakazu
    > konkurencji - pracodawca mógłby się uchylić od zapłaty odszkodowania.

    W Twojej sytuacji nie ma to miejsca pracodawca wypowiedział umowę więc
    mozesz sobie podejmowac konkurencyjna działalność!

> [...]
    > umowy o zakazie konkurencji będzie mógł się spodziewać tylko w razie
    > wystąpienia ściśle określonych sytuacji, które zostały wcześniej
    > przewidziane. Gdy natomiast chodzi o pracodawcę, to musi się on liczyć z
    > tym, że wypowiedzenie umowy o zakazie konkurencji przed terminem, na jaki
    > została zawarta umowa, wywrze skutek tylko wówczas, gdy spełnią się
    > przesłanki i warunki uzgodnione wcześniej przez strony. Poza tym, w razie
    > sporu, do pracodawcy będzie należało wykazanie, że przyczyną wypowiedzenia
    > umowy o zakazie konkurencji była okoliczność (przyczyna) z góry

    No i właśnie tu jest kwintesencja "paskudnej" dla pracownika sytuacji.
    Podpisując umowę Strony uzgodniły warunki - jedynym jak sądzę warunkiem
    pracodawcy (vide przyczyny wypowiedzenia), było nie podejmowanie przez
    Ciebie pracy u konkurencji ale "ab owo" nie zostawiono Ci żadnej decyzji jak
    długo i to pracodaca będzie oceniał, czy podjęcie takiego zatrudnienia
    spowoduje U NIEGO szkody. I to by było na tyle.
    Pzdr
    IGOR