    From: "IGOR" <i...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o zakazie konkurencji
    Date: Sat, 9 Jul 2005 12:52:56 +0200
    Sender: i...@v...pl@167-71.82-139.bia.tkb.net.pl

    Użytkownik "Dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:dagc16$f1b$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik robert <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:dag83p$rlv$...@n...onet.pl...

    > Forcan
    >
    > Wypowiedzenie jest bezskuteczne, jezeli strony nie przewidzialy takiej
    > mozliwosci w umowie. Problem natomiast sprowadza sie do tego ze w pismie o
    > wypoiwiedzeniu pracodawca wskazal przyczyne, ktora powoduje ustanie zakazu
    > konkurencji (ustanie porzyczyn zakazu). W orzecznictwie dominuje poglad,
    > ze
    > ustanie przyczyn zakazu konkurencji powoduje ustanie obowiazkow ciazacych
> [...]
    Witam.
    Jestem nowy w tej grupie, a z treści postow wynika, że doświadczenie
    procesowe jej uczestników jest mocno teoretyczne natomiest teoria silnie
    praktyczna - wiec odwazwam sie na polemikę.
    No i niestety w tym wypadku musze polemizowac na gruncie własne bolesnej
    praktyki.
    Mialem tego typu umowe. Staje się bezskuteczna w związku z ustaniem powodu
    dla którego została zawarta tzn. zakazu konkurencji wymaganego przez
    b.pracodawcę od b. pracownika.
    Co do wypłaty środków z tego tytułu to po pierwsze jak wyobrazasz sobie
    rowność stron w takiej umowie przy proponowanym przez Ciebie rozwiązaniu? Ty
    jesteś zwolniony z realizacji postanowień umowy, a pracodawca nie? Umowa
    taka - tak dla porzadku - to nie jest odszkodowanie w sensie fiskalnym. Poza
    tym jak wiesz postanowienia SN w konkretnych sprawach nie są wiązące w
    innych - podobnych.
    Pzdr.
    IGOR