  • Data: 2003-01-31 23:19:55
    Temat: Re: Umowa o dzieło- zleceniodawca osoba fizyczna
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Dla celów podatku dochodowego z definicji DG wyklucza się działalność
    > wykonywaną osobiście wg art.13, a tam czytamy w pkt.8:
    >
    > "Za przychody z działalności wykonywanej osobiście (..) uważa się (..)
    > przychody z tytułu osobistego wykonywania usług XXX (..) uzyskiwane
    > wyłącznie od osoby prawnej, (..) przedsiębiorcy - jeżeli podatnik wykonuje
    > te usługi wyłącznie dla potrzeb tych podmiotów i tego samego rodzaju
    > usług nie wykonuje na rzecz ludności"
    >
    > Więc - jeśli sprzątaczka sprząta tylko w firmach i nie działa "na rzecz
    > ludności" to w myśl ustawy wykonuje działalność osobiście i tym
> [...]

    W miejscu, które oznaczyłem powyżej znakiem XXX, pominąłeś istotny fragment.
    Pełny punkt brzmi: "przychody z tytułu osobistego wykonywania usług ___na
    podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło___ (...)"

    Sprzątaczka zatrudniona jest najczęściej na umowę o pracę i o taką właśnie
    sytuację mi chodziło.
    Działalność takiej sprzątaczki jest dg według definicji z updof!!!

    Pozdrawiam,

    Tomasz Szynalski