eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał › Re: Umowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już
    podpisał
    Date: Sat, 10 Nov 2007 07:15:30 -0600

    addos wrote:

    > Wiesz ile przychodzi do mnie i mówi, że niedługo wróci i kupi produkt X ?
    > I co? Co z tego, że ktoś powiedział: "TAK. Kupię" ?

    Od umowy zawartej na papierze też można odstąpić.
    Umowa ustna została zawarta, gość od niej odstapił, tylko ty nie masz
    jak tego udowodnić i tyle.

    > Jeżeli ktoś przychodzi i mi mówi: "Prosze mi sprowadzić towar Y" to
    > jeżeli wiem, że jest to mało popularne to bez zaliczki (forma umowy, bo
    > przecież wystawiam dokument KP) nie da rady... często ludzie nie
    > wracają, bo ..... np. zrezygnowali.

    Wolno im. Kwestia dochodzenia wzajemnych roszczeń z tytułu odstąpienia
    od umowy to już zupełnie inna sprawa.

    > Jeżeli wiem, że ze sprzedaniem nie
    > będzie problemu to tak, czy inaczej sprawdzę. Jednak w żadnym z tych
    > przypadków taka forma umowy, nie wymusza na tym potencjalnym kupującym
    > ostatecznego zrealizowania takiej umowy. Sorry, ale takie są realia.

    Realia są takie, że kiepsko znasz prawo.
    Inna sprawa, że czasami jego dchodzenie jest jeszcze mniej opłacalne niż
    machnięcie reką.