eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał › Re: Umowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już
    podpisał
    Date: Fri, 09 Nov 2007 13:38:20 -0600

    addos wrote:
    > Nie no.... po coś istnieje coś takiego jak spisanie umowy i
    > poświadczenie tego własnym podpisem.
    > Sugerujesz, że forma pisemna wynika z pokazania się z jakieś "lepszej"
    > strony?
    >
    > Do tej pory cały czas uważałem, że pisemne poświadczenie nadaje mocy
    > prawnej umowie ustnej.
    >
    > Przykład:
    > Rozmawiam z kims przez telefon i uzgadniam tak:
    > "OK. Zgadzam się na zakup Twojego samochodu. Wyślij umowę do
    > podpisania".
    > Wypowiedzenie tego zdania przeze mnie albo wysłanie maila o takiej
> [...]

    "OK. Zgadzam się na zakup Twojego samochodu." Nie jest umową, bo brakuje
    cech charakterystycznych dla umowy.

    Ale jeśli facet do Ciebie zadzwoni i powie, że proponuje ci montaż
    konkretnych drzwi za konkretną kwote w konkretnym terminie. A ty powiesz
    tak, to właśnie zawarliście umowę.

    To jego problem jak udowodnić to później jeśli zaczniesz się wypiera,
    ale jesli ma to nagrane to nagrane, to sorry, przegrales.

    Oczywiscie nadal masz prawo do odstepienia od umowy , ale umowa jak
    najbardziej zostala zawarta