    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa...ale jaka? (fotograf)
    Date: Fri, 16 Jun 2006 17:35:56 +0200

    NOA [###magda_rn@CIACHO_poczta.fm.###] napisał:

    > Wszystkich moze nie musisz, zalezy co jest obiektem glownym, zalezy
    jak
    > zdjecia beda wykorzystane, jezeli komercyjnie to musisz liczyc sie z
    > tym, ze wlasciciel ktoregos z budynkow,bedzie chcial partycypowac w
    > zyskach.

    Chcieć mu wolno. Większe prawa będą przysługiwały tynkarzowi.

    > Zgoda ale musisz wykazac, ze budynek nie jest glownym obiektem
    > a co jezeli stane pod tym budynkiem z gola du... i napisze w
    popularnej
    > gazecie, ze tu pracuje jako prostytutka, to myslisz, ze wlasciciel
    budynku
    > bedzie zadowolony??

    Pewnie nie. Ale nie będę nikogo ścigał za sfotografowanie budynku
    tylko za kłamliwe oświadczenie.

    > podejdz pod jakis duzy market i popstrykaj chwile, zaraz napadnie na
    > Ciebie banda ochroniarzy, wiadomo, ze nie maja prawa tknac ani
    Ciebie
> [...]
    obok
    > ochroniaz i wyganial, tlumacze, ze robie zdjecie corce, nie sklepowi
    ani
    > towarom, nie i koniec, wlasnosc prywatna i wynocha. Jest to teren
    > prywatny i przewaznie takie markety maja swoje regulaminy i moga
    > zabronic fotografowania. A takich lekkoduchow, ktorzy pstrykaja
    gdzie i
    > co popadnie a potem to gdzies publikuja, chciwi prawnicy uwielbiaja.
    > No i do oswiadczenie slusznie zauwazyles przyda sie kopia dowodu.
    > No i podpis tez z jednej strony oczywiscie, myslalam wczesniej o

    To, że ochroniarzom się wydaje, że tak jest wcale nie powoduje, że tak
    jest. Każ ochroniarzowi wezwać policję albo by sobie poszedł do
    diabła. Jeszcze nie spotkałem takiego, który by wezwał Policję.

    Generalnie, jeśli uważasz, że na publikację zdjęcia cudzego budynku
    wymagana jest zgoda właściciela, to wskaż podstawę prawną. Bo tak, to
    możemy się przekomarzać długo i bez szansy osiągnięcia konsensusu.

    > A umowe to najlepiej skonstruuje prawnik, mowisz mu co chcesz aby
    bylo
    > zawarte no oczywiscie pod warunkiem, ze nie narusza taka umowa
    prawa.

    A pewnie, że najlepiej. tyle, ze nie zawsze ma to sens.