    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umieszczanie informacji na portalu
    Date: Thu, 15 Jan 2004 07:36:08 +0800

    In article <bu42ur$3ee$1@inews.gazeta.pl>, bart wrote:

    > Właśnie na moja logikę równiez jest tak że wywieszane na witrynie informacje
    > można zbierać i przetwarzać. W statucie mam wpisany niekomercyjny
    > i informacyjny charakter serwisu.

    Nie, to nie tak. To że coś jest gdzieś opublikowane (a taka witryna to
    rodzaj publikacji) wcale nie oznacza, że wolno z tym coś dalej robić o ile
    sama treść podlega ochronie prawa autorskiego. Ale tu w sumie jest to goła
    informacja, w stylu stwierdzenia że w mieście są 3 biblioteki i mieszczą
    się tam i tam. Dodatkowo, ten Art.2.u.2 mówi, że ta informacja powinna być
    wystawiona np. na przystankach. Prawo Autorskie mówi zaś gdzie indziej, że
    nie podlegają ochronie utwory wystawione w miejscach publicznych (w stylu
    pomnik na placu) /jest tu wszelako mała niepewność ale na razie ją
    pomińmy o ile nikt się nie przyczepi :)/.

    > Co o takich portalach mówi prawo dziennikarskie?

    Nie wiem. A co to takiego? :) Bo jeśli masz na myśli prawo prasowe to ZCW
    to zbiór różnych ustaw w tym głównie Prawa Autorskiego.

    --
    Marcin