  • Data: 2005-05-12 20:39:37
    Temat: Re: Umawianie się z kobietą na czacie...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek Szweicer wrote:

    > Ale mi raczej chodzi o to, czy mówienie, że się odda sprawę do sądu może
    > być groźbą? Pytam, bo nie wiem, ale wydaje mi się, że nie...

    Oto parę cytatów z Kodeksu Karnego:

    Art. 115 § 12:
    Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w art. 190, jak i
    groźba spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia wiadomości
    uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie stanowi
    groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona
    jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

    Art. 190. § 1:
    Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub
    szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną
    obawę, że będzie spełniona, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Tak na marginesie: nawet, gdyby nie żądał kasy, a tylko straszył "dla
    sportu", to jest jeszcze to:

    Art. 227.
    Kto, podając się za funkcjonariusza publicznego albo wyzyskując błędne
    przeświadczenie o tym innej osoby, wykonuje czynność związaną z jego
    funkcją,podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.